سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کردستان:

فرمانداران در برخورد با خاطیان حوزە سلامت عمومی جدی باشند

مرادنیا از فرمانداران شهرستان‌های تابعە کردستان خواست در برخورد با خاطیان و اشخاصی که سلامت مردم را بە خطر می‌اندازند، جدی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در همایش فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان کردستان که با حضور معاونین و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، گفت: بیش از هشت ماه است که اطلاع رسانی‌های وسیعی در راه پیشگیری و مقابله با کرونا توسط همه رسانه‌ها انجام می‌گیرد و اکنون کسی نیست که با این بیماری نا آشنا باشد.

او با بیان اینکه به هر دلیلی طیفی از افراد نسبت به رعایت نکات بهداشتی بی تفاوت و یا اعتقاد ندارند، گفت: فرمانداران به عنوان نمایندگان حاکمیت در شهرستان‌ها باید با جدیت و از هر ابزاری با کسانی که سلامت مردم و جامعه را به خطر می‌اندازند برخورد کنند.

مرادنیا حفظ سلامت مردم و جان شهروندان را در شرایط کرونایی مهمتر از هر مسئله‌ای برشمرد و اظهار داشت: اگرحتی یک نفر به واسطه کم کاری یا بی توجهی هر مسئول و مدیری آسیب ببیند ما در مقابل آن مسئولیت داریم.

استاندار کردستان جاری شدن و در پیش گرفتن سیاست‌های یکسان در سطح استان برای پیشگیری و مقابله با کرونا را ضروری دانست و عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت و بهداشت مردم همه پیش بینی‌ها و نیاز‌های استان طی هفته‌های آینده را در نظر بگیرد و برای تامین آن‌ها برنامه ریزی انجام دهد.

مرادنیا در ادامە سخنان خود ضمن پرداختن به مسائل متعدد از معاونین خود درخواست کرد در سفر به شهرستان‌ها علاوه بر پیگیری پروژه‌ها با گروه‌های مرجع و جناح‌های سیاسی دیدار و گفتگو داشته باشند.

او اضافه کرد: در استان طرح‌ها و پروژه‌های بسیار بزرگ و تاثیر گذاری در دست اجرا است که حتی بسیاری از فعالین سیاسی و گروه‌های مرجع از آن اطلاع ندارند.

مرادنیا شناسایی اموال و املاک دولتی بلااستفاده در شهرستان‌ها را نیز خواستار شد و گفت: بخشی از هزینه‌های و مخارج، نظیر تامین اعتبار پاداش بازنشستگان باید از محل همین اموال و املاک تامین شود، در نتیجه فرمانداران باید نسبت به شناسایی آن املاک و صدور سند برای آن‌ها اقدام کنند.

مرادنیا افزود: اعتقاد دارم که در استان تمرکز باید بر اتمام چند پروژه محدود باشد تا اینکه اعتبارات را در پروژه‌های گوناگون تقسیم کنیم و هیچ کدام نیز به نتیجه نرسد.

استاندار کردستان همچنین توجە بە واحد‌های تولیدی و رفع مشکلات آن‌ها را نیز خواستار شد و گفت: فرمانداران در شهرستان‌ها نسبت به شناسایی واحد‌های دارای مشکل اقدام کنند و اگر هر سرمایه گذار یا واحد تولیدی دچار مشکل بود نسبت به پیگیری و رفع آن اقدام خواهیم کرد.

در این جلسە معاونین استاندار کردستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامە ریزی استان کردستان دربخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و عمرانی و مسائل بودجە‌ای و اعتبارات بە بیان دیدگاه‌ها و برنامە‌های خود پرداختند و با فرمانداران بە گفتگو نشستند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.