سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دوبرابری دفع آب‌های سطحی شیراز

امسال با اقدامات شهرداری شیراز در لوله گذاری کانال‌های داخل شهر امکان دفع آب‌های سطحی به دوبرابر افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صالحی در حاشیه بازدید از عملیات طرح‌های دفع آب‌های سطحی شیراز، گفت: شهرداری شیراز براساس وظیفه قانونی و ذاتی خود موظف است برای ورود سیلاب به خصوص از ٥٢ حوزه آبریز بالا دست دروازه قرآن که حجم سنگینی از آب را وارد شهر می‌کند اقداماتی را انجام دهد.

او با اشاره به اینکه مطالعات طرح دفع و هدایت آب‌های سطحی در چند بخش انجام شد، افزود: بخش عمده آن‌ها لوله گذاری از سمت دروازه قرآن و لایروبی کانال‌های سطح شهر است.

معاون عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه در امسال تا کنون ۷۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است، افزود: با توجه به برآورد‌های انجام شده اگر اینکار ادامه دار باشد، نزدیک به دوسال کل شهر شیراز نسبت به بحث آب‌های سطحی و کنترل آب‌های ورودی، شهر شیراز بیمه خواهد شد و نگرانی برای بارندگی‌های آینده نخواهیم داشت.

صالحی با بیان اینکه هر ساله ۴۰ تا ۵۰ میلیارد برای سطح مناطق بودجه در نظر گرفته می‌شود، گفت: برای لوله گذاری در مرحله اول که به طول ٢ هزار و ٤٢٠ متر حد فاصل دروازه قرآن تا رودخانه خشک است تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

او ادامه داد: یکی از کلانشهر‌هایی که در بحث آب‌های سطحی بسیار خوب کار کرده شیراز است و تا امروز بیش از ۲۰۰ کیلومتر لوله گذاری در سطح شیراز انجام شده است.

صالحی گفت: با اقدامات شهرداری شیراز به‌خصوص در لوله گذاری امکان دفع آب‌های سطحی به دوبرابر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.