معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز از اجرای ۵ رویداد فرهنگی و هنری در موکب حضرت احمدابن موسی (ع) شهرداری شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی جعفری امروز در جمع خبرنگاران، گفت: گرچه امسال موکب احمد ابن موسی (ع) به دلیل شیوع کرونا در مرز شلمچه برپا نشد، اما در موکب‌های نمادین که در بین الحرمین شیراز برپا شد فرصتی فراهم آورد تا برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری با موضوع سیره و قیام سیدالشهدا (ع) اجرا شود.

او با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور کارشناس مذهبی را از برنامه‌های موکب دانست و افزود: از شب اربعین تا پایانِ فعالیتِ موکب‌ها در بین الحرمین شیراز، از ساعت ۱۸ پرده خوانی واقعه عاشورا توسط علیرضا حیدرپورفرد هنرمند پیشکسوت شیرازی بر روی ۲ پرده اثر حسن اسماعیل زاده در موکب اجرا می‌شود.

اجرای ۵ رویداد فرهنگی و هنری توسط شهرداری شیراز

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برپایی «خیمه گاه کتاب اربعین» را فعالیت دیگر موکب احمدابن موسی (ع) اعلام و خاطرنشان کرد: این خیمه گاه امسال با آغاز به کار سامانه آزمون آنلاین کتابخوانی شیراز به آدرس www.shiraz-brc.ir با حضور مهندس حیدر اسکندرپور شهردار شیراز و آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و همچنین راه اندازی غرفه معرفی کتاب‌های عاشورایی و سیره امام حسین (ع)، برپا شده است.

اجرای ۵ رویداد فرهنگی و هنری توسط شهرداری شیراز

جعفری با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس «چله نشین خورشید» گفت: این نمایشگاه در برگیرنده ۴۸ عکس از ۱۱ عکاس خبری رسانه‌های شیراز است که در پیاده روی اربعین سال‌های گذشته خلق شده است.

اجرای ۵ رویداد فرهنگی و هنری توسط شهرداری شیراز

او، «بچه‌های اربعین» را غرفة کودکانة موکب احمد ابن موسی (ع) دانست و گفت: امسال دهه آخر صفر با هفته ملی کودک همزمان شده است که بر همین مبنا غرفه‌ای با عنوان «بچه‌های اربعین» با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس راه اندازی شده که با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری به عرضه ماسک و بسته‌ها و خدمات فرهنگی به کودکان می‌پردازد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار