سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام خبر داد;

اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی ایلام به کشت دانه روغنی آفتابگردان

اقدسی از اختصاص بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی استان ایلام به کشت دانه روغنی آفتابگردان خبر داد و گفت: استان ایلام، یکی از مناطق مستعد جهت توسعه کشت انواع دانه‌های روغنی به حساب می‌آید.

اقدسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: امسال بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی استان به کشت محصول آفتابگردان اختصاص پیدا کرده است.

او مطرح کرد: استان ایلام به لحاظ داشتن شرایط اقلیمی بسیار مناسب، یکی از مناطق مستعد جهت توسعه کشت انواع دانه‌های روغنی به حساب می‌آید به گونه‌ای که طی سال‌های گذشته ، سطوح کشاورزی فراوانی به کشت کلزا اختصاص داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: در رابطه با دیگر محصولات نظیر آفتابگردان ،کنجد و سویا نیز پتانسیل‌های خوبی در سطح استان وجود دارد.

او به گسترش کشت محصول آفتابگردان در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: آفتابگردان یکی از محصولاتی است که در استان ایلام طی دو فصل بهار و تابستان در بیشتر مناطق استان به صورت کشت دوم قابلیت کشت را دارد و یک محصول استراتژیک به لحاظ بحث تامین روغن می‌باشد و به همین منظور برنامه توسعه این محصول در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.