سلیمانی‌دشتکی گفت: سرمایه گذاری در حفظ منابع آبی، خاکی ، جنگی و منابع طبیعی بهترین ذخیره و اندوخته برای حال و آینده مردم است

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن ابراز رضایت از مجموعه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در استان گفت: ایلام در حوزه منابع طبیعی، آبخیزداری و بیابان زدایی یک الگوی تمام عیار در کشور است.

او در ادامه اظهار کرد: در این سال‌ها تحول عظیمی در جنگل کاری و بیابان زدایی ایجاد شده است که خیر و برکت فراونی برای استان در بر داشته است.

استاندار ایلام بیان کرد: مجموعه سیل بند‌ها و آبخیزداری در دامنه کوه‌ها و جنگل‌ها علاوه بر حفظ منابع آبی و خاکی و جنگلی استان ، در حوادث و بلایای طبیعی نیز گره‌گشایی نموده بطور مثال در سیل فروردین ماه این مهم باعث شد که خسارت کمتری به دنبال داشته باشد.

او افزود: قبل از سیل ، پشت سیل بند‌ها خالی و حوزه‌های آرامش درست شد و با تمهیداتی که در نظر گرفته شد علی رغم حجم بالا و کم نظیر بارش ها، به دلیل پیشگیری خوب در این حوزه، استان عملکرد موفقی در کاهش هزینه‌ها و عدم تلفات انسانی برجای گذاشت.

سلیمانی‌دشتکی دشتکی مطرح کرد: اعتبارات این حوزه را باز گذاشته ایم زیرا که اعتقاد داریم سرمایه گذاری در حفظ منابع آبی، خاکی و جنگی و منابع طبیعی بهترین ذخیره و اندوخته برای حال و آینده مردم است.

وی اظهر کرد: آبخیزداری در استان ایلام خوب جواب داده است و ضمن حفط منابع آب ، خاک ، کشاورزی ، جنگل و مراتع ، باعث درآمدزایی نیز برای مردم شده است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.