سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زائران و مجاوران رضوی سیاه پوش غروب یازدهمین خورشید امامت

هم‌زمان با فرارسیدن شهادت امام حسن عسکری (ع)، حرم ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (ع) در عزای این امام همام رخت عزا بر تن کرد و زائران و مجاوران به سوگواری پرداختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قلب سلسله امامت و ولایت شیعیان در مشهدالرضا (ع)، حرم مطهر رضوی است که هم زمان با سال روز طلوع امامت و غروب ولایت دو پیشوا حال دیگری دارد و شیعیان از هر سو چشم به مضجع شریف ثامن الحجج (ع) دوخته اند و زیر سایه آن امام آیینی در خور بزرگی و عظمت آن پدر و پسر برگزار می‌کنند.
 
نوحه خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در همه فضای حرم مطهر رضوی طنین انداز شده و زائران و مجاوران ضمن ادای رسم ادب در ساحت مقدس عالم آل محمد (ع) به مرثیه سرایی مداحان گوش سپرده و اشک ماتم ریختند.
 
به همین مناسبت آیین عزاداری در رواق امام خمینی (ره) حرم امام رضا (ع) برگزار شد و قرائت زیارت امین الله و سخنرانی امام جمعه موقت تهران زینت بخش این مراسم بود.
 
سال روز غروب امامت پیشوای یازدهم شیعان و طلوع ولایت قائم آل محمد، مهدی موعود (عج) روزی توام با غم و شادی برای مسلمین است که از شهادت جان سوز یک امام، غمگین و از آغاز ولایت آخرین هدایت گر مسلمین خرسندند، آه و حسرت برای خاتمه هدایت گری یک امام و شادمانی برای آغاز امامت آخرین پیشوا، حکایت نهم ربیع الاول برای شیعیان است.
 
امام حسن عسکری (ع) تنها ۲۸ سال در این جهان زندگی کردند و بیشتر عمر خود را در زندان‌های خلیفه عباسی به سر بردند و رنج‌های بسیار دیدند، اما از سلاله پاک ایشان تنها یک فرزند آن هم بقیه الله، امام عصر (عج) و خاتمه جریان امامت باقی ماند که ایشان بیعت حضوری با شیعیان نبستند و از نظر‌ها غایب شدند.
 
منبع: ایرنا
انتهای پیام// م.ب
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.