سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت شهرستان ثلاث باباجانی بحرانی است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ثلاث باباجانی گفت : ساده انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی از سوی بخشی از شهروندان محترم سبب افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ وموارد فوتی از ابتدای مهر تاکنون شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسینی سرپرست شبکه بهداشت و درمان ثلاث باباجانی گفت : با توجه به مبتلا شدن تعداد زیادی از پرسنل خدوم و زحمتکش بهداشت و درمان و افزایش آمار بیماران نیاز به بستری و پر شدن ظرفیت بیمارستان‌های استان قطعا ادامه این روند منجر به افزایش بیشتر موارد ابتلا و مرگ به علت بیماری کرونا خواهد شد.

او گفت : عاجزانه از مردم شریف شهرستان ثلاث باباجانی خواهشمندم که با رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل ها در جهت پیشگیری و مبارزه با این بیماری خطرناک، و در نتیجه با کاهش یافتن تعداد موارد مبتلا به کادر زحمتکش بهداشت و درمان کمک کنند.

حسینی افزود : توجه به نکات ذیل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است مانند به محض خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنید رعایت فاصله گزاری اجتماعی و حضور نیافتن در محل‌های پر خطر و با تجمع زیاد شستشوی مرتب دست‌ها اگر حس می‌کنید بیمار هستید حتی با داشتن علایم خفیفی، چون سردردو آبریزش بینی، تا زمان بهبود در خانه بمانید و اتاق خود را از سایرین جدا کنید. پرهیز از ارتباط با دیگران و عدم مراجعه به مراکز درمانی می‌تواند موجب عملکرد بهتر این مراکز و کمک به محافظت از شما و دیگران در برابر کووید۱۹ و سایر ویروس‌ها باشد.

او افزود :کسب وکار‌های خود را از نظر تردد و تجمع مدیریت کنید، به خرید و قدم زدن‌در خیابان‌ها، پاساژ‌ها و پارک‌ها و تردد‌های غیر ضروری جدا پایان دهید.از حضور در مراسمات خاکسپاری، ختم، عروسی، و... و از برگزاری چنین مراسماتی به جد پرهیز کنید، چون احتمال ابتلا و مرگ افراد و بازماندگان در چنین مراسماتی بسیار بالا و خطرناک است.مهمانی، شب نشینی و دید و بازدید را کناربگذارید و در صورت امکان در خانه بمانید چرا که بهترین راه پیشگیری از شیوع گسترده این بیماری و به خطر انداختن جان عزیزانمان می‌باشد.

حسینی ادامه داد : وضعیت شهرستان از لحاظ آمار مبتلایان و مرگ ناشی از آن و روند افزایشی این آمار از وضعیت هشدار و قرمز خارج و در وضعیت بحرانی در مهرماه و آبان ماه قرار گرفته است.

او افزود : همکاری نکردن و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف همشهریان گرامی طی روز‌های آتی می‌تواند موجب به خطر افتادن سلامت و چه بسا افزایش مرگ ومیر در بین آنان گردد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.