سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام هدف گذاری برای کاهش سه درصدی وزن دانش‌آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از هدف گذاری برای کاهش سه درصدی وزن دانش‌آموزان استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ماشاءالله پروین معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به آغاز اجرای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) دانش‌آموزان گفت : در این طرح کاهش سه درصدی وزن دانش آموزان استان در برنامه است که امیدواریم این هدف‌گذاری محقق شود.

او با بیان اینکه در طرح کوچ ابتدا قد و وزن تمامی دانش‌آموزان استان در سامانه سناد ثبت شده و پس از آن دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و یا چاقی شناسایی خواهند شد، گفت : در این طرح دانش‌آموزان دارای اضافه وزن از مشاوره‌های تغذیه‌ای و ورزشی برای کاهش وزن برخوردار خواهند شد تا روند اضافه وزن آن‌ها کنترل شود و دانش‌آموزان چاق هم برای کاهش وزن به کارشناسان تغذیه و متخصصان ارجاع می‌شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: برای اطلاع از نتایج اجرای طرح کوچ، دانش‌آموزان استان مجددا در اسفند ماه از نظر شاخص اضافه وزن و چاقی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

پروین با بیان اینکه معیار ارزیابی دانش آموزان در طرح کوچ بر مبنای شاخص توده بدنی خواهد بود، گفت: این شاخص از تقسیم وزن دانش‌آموز بر حسب کیلوگرم بر قد او برحسب متر به توان دو محاسبه خواهد شد. اگر شاخص توده بدنی برای فردی حدود ۲۵ باشد، دارای وزن نرمال بوده و افراد با اعداد بین ۲۵ تا ۳۰ دارای اضافه وزن هستند. ضمن اینکه افراد با اعداد ۳۰ به بالا هم چاق به حساب می‌آیند.

پروین ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود میزان اضافه وزن و چاقی در بین دانش‌آموزانِ کشور تا قبل از شیوع کرونا بین ۲۱ تا ۲۲ درصد بوده که این آمار در استان کرمانشاه کمی بهتر است، با این حال احتمالا به دلیل شیوع کرونا و کم شدن تحرک دانش آموزان آمار چاقی بین دانش آموزان بیشتر هم شده باشد.

معلم ورزش‌ها در این روز‌های کرونایی چه می‌کنند؟

پروین اشاره‌ای هم به فعالیت این روز‌های معلم‌های ورزش داشت و گفت: معلم‌های ورزش هم پابه‌پای بقیه معلم‌ها در فضای مجازی حضور دارند و با تولید محتوا به دنبال تداوم روند آموزش هستند.

پروین افزود: معلم ورزش‌ها می‌کوشند تا با پیگیری برنامه‌های ورزشی خود تحرک و نشاط را در این روز‌های کرونایی به دانش‌آموزان هدیه دهند.

او با بیان اینکه در آموزش و پرورش استان کرمانشاه ۱۱۰۰ فرهنگی با مدرک تحصیلی تربیت بدنی اشتغال دارند، گفت: حدود ۸۵۰ نفر از این افراد به عنوان معلم تربیت‌بدنی در مدارس حاضر بوده و مابقی در بخش‌های دیگری مثل بخش‌های اداری و یا مدیریت مدارس مشغول به کار بوده و یا سرپرستی سالن‌های ورزشی را بر عهده دارند.

پروین افزود: اگرچه در استان کرمانشاه هم مثل سایر استان‌ها کمبود معلم ورزش داریم، اما تلاش کرده‌ایم تا با ساماندهی خوب نیرو‌های انسانی و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای دیگر معلم‌ها مشکل کمبود معلم ورزش را در مدارس استان نداشته باشیم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.