رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:این روز‌ها که کرونا فرآیند آموزش دانش آموزان را مجازی کرده در این شرایط پیوند بین خانه و مدرسه می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد امور آموزشی دانش‌آموزان داشته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛فرهاد محمدی رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  به مناسبت هفته پیوند اولیاء و مربیان (۲۴ تا ۳۰ مهر) گفت: هفته پیوند اولیا و مربیان یادآور این واقعیت مهم است که همکاری خانه و مدرسه می‌تواند نقش اثرگذاری در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان داشته باشد.

او با بیان اینکه تعامل و ارتباط تنگاتنگ خانه و مدرسه به خصوص در این اوضاع کرونایی سبب پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و ارتقای کیفیت آموزشی می‌شود، گفت: ارتباط مداوم و همکاری سازنده این دو نهاد همچنین باعث کمتر شدن دوگانگی آموزشی، تربیتی و تحقق اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش خواهد شد.

محمدی بیان کرد: مربیان و اولیای دانش‌آموزان درتربیت و رشد فکری، اجتماعی و اخلاقی دانش‌آموزان نقش اساسی دارند که انسجام بین آن‌ها نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

او افزود: تجربیات درآموزش و پرورش نشان داده درهر مدرسه‌ای که تعامل بین خانه و مدرسه مطلوب بوده، شاهد بالندگی و موفقیت دانش‌آموزان درآن مدرسه بوده‌ایم وهرجا که این تعامل کمتر شده رشد آسیب‌های اجتماعی و یک تربیت نابسامان را داشته‌ایم.

محمدی مشارکت اولیا دربرنامه‌های مدارس و فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان را ضروری دانست و بیان کرد: والدین باید معلمان و مربیان را درپیشبرد امور آموزشی و پرورشی یاری کنند.

او از توسعه انجمن ‏های اولیا و مربیان به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها برای جذب و جلب مشارکت والدین و مربیان مدارس یاد کرد و گفت: هفته پیوند اولیا و مربیان بهترین ظرفیت برای مشارکت‌های همه‌جانبه والدین در نظام تعلیم و تربیت است.

محمدی گفت: در گذشته مفهوم مشارکت‌های مردمی تنها در پرداخت وجه خلاصه می‌شد و والدین معنای مشارکت را پرداخت وجوه نقدی می‌دانستند، ولی امروزه مفهوم مشارکت گسترده‌تر و به معنای دست در دست هم گذاشتن برای انجام دادن کار‌ها است بسیاری از پدر‌ها و مادر‌ها نقش‌های اجتماعی و مهارت‌ها و تخصص‌هایی دارند که انجمن اولیاء و مربیان می‌تواند بخشی از نیاز‌های مدارس را با این توانایی‌ها پیوند داده و از توان کاری اولیا برای حل مشکلات مدرسه استفاده کنند.

او افزود: دولت به تنهایی قادر به تامین نیاز‌های مدارس نیست و انجمن اولیا و مربیان برای جذب کمک‌های مالی داوطلبانه خانواده‌ها از ظرفیت خوبی به ویژه در این وضعیت کرونایی برخوردار است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.