سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم حمایت صنایع کرمان از کشتی

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه کرمان به عنوان یک استان صنعتی، سالانه چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فقط مالیات پرداخت می‌کند، بر حمایت بنگاه های اقتصادی این استان از کشتی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با محمدجواد فدائی، استاندار کرمان که در محل سالن پیامبر اعظم استانداری انجام شد، با ابراز خرسندی از میزبانی خوب کرمانی‌ها در این سفر به رسالت‌های رئیس هیئت کشتی استان کرمان اشاره کرد و با اعلام اینکه اسماعیلی رئیس هیئت کشتی استان کرمان باید شخصاً در ۲۳ شهرستان زیر مجموعه اش حضور یابد، گفت: مدیرانی که عملیاتی نیستند، هرگز نمی‌توانند مدیران موفقی باشند.

او در بخش دیگری از سخنانش استاندار را رئیس جمهور یک استان دانست و افزود: نیازمند حمایت‌های استاندار از کشتی هستیم و خواستار آنیم در بحث کشتی نیز سرمایه گذاری شود.

دبیر تصریح کرد: اصولاً تصمیمات استاندار قابلیت اجرایی دارد و اگر استاندار تصمیمی گرفت یا دستوری دارد، موارد باید پیگیری شود.

او کرمان را یک استان صنعتی عنوان کرد و با اشاره به اینکه این استان، سالانه چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فقط مالیات پرداخت می‌کند، بیان داشت: این درحالیست که بسیاری از استان‌ها منبع درآمدی ندارند.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه کرمان در فوتبال زیاد سرمایه گذاری می‌کند، گفت: هر جا روی فوتبال سرمایه گذاری شود، بقیه رشته هایش نابود می‌شوند، پس باید مراقب باشید.

دبیر به بیان گزارشی از وضعیت کشتی در ایران پرداخت و افزود: این ورزش خوشبختانه حتی با شرایط کرونا نیز متوقف نشد و لیگ کشتی چندی پیش به خوبی برگزار شد.

او تصریح کرد: روزی در جمعیت ۶۳ میلیون نفری، یک میلیون و ۶۰۰ هزار کشتی‌گیر داشتیم این در حالیست که این آمار امروز در جمعیت ۸۳ میلیونی به ۴۵ هزار نفر رسیده و به شدت کاهش یافته است که یکی از دلایل این روند نزولی را می‌توان کم کار کردن ما در این رشته ورزشی و دیگری وجود آدم‌های سیاسی دانست که درک صحیحی از اثر ورزش در کشور ندارند.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: کرمانی‌ها در ورزش‌های انفرادی بسیار موفق ترند و از سوی دیگر یکی از رشته‌هایی که مردم از کودکی و در محیط خانه با آن آشنا می‌شوند کشتی است و در حقیت می‌توان گفت، کشتی در خون ما ایرانی هاست، اما متاسفانه این فرهنگ در حال از دست رفتن است.

دبیر با اعلام اینکه کرمان به پسته و مس و ایران به خاویار، نفت، فرش و کشتی معروف است، گفت: ریشه دیگر ورزش‌ها مربوط به دیگر کشور‌ها است و آن چه که مهم است، کشتی پرافتخارترین ورزش تاریخ و ورزش ملی و مذهبی ماست که باید از آن حمایت کرد.

او افزود: سرمایه‌گذاری در کشتی هزینه نیست و صد درصد سرمایه گذاری است که اثری فرهنگی دارد و کرمان ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه دارد، ولی متأسفانه ناشناخته مانده است.

دبیر با اشاره به امضای تفاهم نامه بین فدراسیون کشتی و وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این تفاهم نامه‌ها باید تا استان‌ها و شهرستان‌ها تسری یابد و حتی بایستی یک اتاق پایش گذاشت و همواره موضوع  را رصد کرد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.