سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه با نگاه «پدر مهربان» به طلبه‌ها بنگرند

گفت: اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه با نگاه «پدر مهربان» به طلبه‌ها بنگرند و نه‌تنها به‌صورت آموزش نظری بلکه در مقام عمل هم ‌دست طلبه‌ها را بگیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان اظهارداشت: در هر جایگاهی از حوزه علمیه قرار داریم باید توجه داشته باشیم که در دستگاه امام زمان(عج) هستیم، البته این اقتضائاتی را نیز به همراه دارد.

امام جمعه زاهدان اقتضاء اول را پرداختن انسان نسبت به خود دانست و افزود: ابتدا انسان باید به خودش بپردازد تا به لحاظ روحی با دستگاه امام زمان(عج) تناسب پیدا کند و برای کار در این دستگاه نیازمند طهارت، نیت خالص و یک عزم جدی هستیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اقتضاء دوم را سرمایه‌گذاری و تلاش از دل و جان عنوان کرد و گفت: انسان باید از دل ‌و جان سرمایه‌گذاری کند و از فرصت‌ها حداکثر استفاده و بهره‌وری را داشته باشد زیرا صاحب‌کار ما با دیگر صاحب‌ها فرق می‌کند و اینجا جایی است که همه‌ هستی ما از آن اوست و باید همه توان را در این مسیر خرج کنیم.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی گفت: اقتضاء سوم نحوه نگرش ماست و نگاه ما باید به گونه‌ای باشد که خداوند منتی بر سر ما نهاده که در لباس طلبگی هستیم و نباید از خداوند طلبکار باشیم و منت بگذاریم زیرا ما دعوت شدیم به آشنایی با دین اسلام و سیره پیامبر اکرم(ص) که این نعمت خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: انتظاراتی که از مدیران و اساتید حوزه های علمیه داریم این است که نگاهشان به طلاب نگاه پدر به فرزند باشد همان‌طور که امام رضا(ع) می‌فرمایند«امام برای امت نقش پدری ایفا می‌کند» و ماهم اگر عاطفه پدری را خوب ایفا کنیم در دل‌وجان طلبه تأثیرگذار خواهیم بود و حرف ما را نیز می‌پذیرد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: مانند مادری که جرعه جرعه شیرش را به فرزندش می‌نوشاند استاد نیز باید ذره‌ذره علمش را به شاگردش منتقل کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: انتظار از طلاب حوزههای علمیه نیز این است که قدر این فضا را دانسته، مدرسه را از خود بدانند و در تمامی امور مشارکت کنند البته ابتدا مدیران باید زمینه مشارکت را در همه زمینه‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اداری فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان معرفی و از تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین موذنی مدیر پیشین این مدرسه قدردانی شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.