سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارآفرینان استان ۵۸۲ نفر را مشغول به کار کردند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۲۶ کارآفرین نخبه و مجرب استان، با ایجاد کارگاه‌های تولیدی و آموزشی، ۵۸۲ نفر را مشغول به کار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۶ کارآفرین استان در مسیر توسعه، اشتغالزایی و ارتقا سطح کیفی آموزش‌های مهارتی، با ایجاد و توسعه کارگاه‌های تولیدی و آموزشی، برای ۵۸۲ نفر شغل ایجاد کردند.

او با بیان اینکه کارآفرین ارتباط دهنده دانش و علوم با صنعت و بازار است، ادامه داد: کارآفرینی یکی از عناصر مهم توسعه اقتصاد بر پایه دانش است که با نوآوری و خلاقیت، در چرخه اقتصادی کشور نقش ارزنده خود را ایفا می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: آموزش‌های مهارتی مجموع آموزش‌های نظری و عملی است که با هدف ایجاد مهارت‌های لازم به منظور به فعلیت رساندن استعداد‌های نهفته اجرا و مهارت آموزان را برای احراز شغل و کسب و کار در مشاغل مختلف آماده می‌کند و توانایی آنان را برای انجام کار و فعالیت در حرفه‌های مختلف افزایش می‌دهد.

مختاران عنوان کرد: به منظور تبدیل کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به تولید و آموزش همزمان، با دعوت از کارآفرینان بخش خصوصی، کارگاه‌هایی با داشتن توانایی آموزش، انتخاب شدند.

او با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای با واگذاری کارگاه‌های فرسوده به بخش خصوصی و احیای آن، اشتغال کارآموزان، تولید و آموزش را همزمان در دست گرفت، افزود: با استفاده از تجهیزات و افراد جدید و آموزش رشته‌های به‌ روزتر به کارآموزان، چرخه بازاریابی و فروش نیز به جریان افتاده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اضافه کرد : در این طرح ابتکاری، سازمان فنی و حرفه‌ای به دنبال این است که با ورود محیط واقعی کار به مراکز آموزشی و ایجاد شرایط واقعی کار در حوزه آموزش، کارآموزان بصورت عملی حتی در حوزه بازار و فروش نیز آموزش ببیند.

مختاران اضافه کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر توانمندسازی حرفه‌ای و شغلی افراد تاکید دارد و با توجه به رشته‌های آموزشی، ۴۰ درصد شاغلان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

او با بیان عملکرد ۶ ماهه در بخش آموزش‌های دولتی اظهار داشت: در کارگاه‌های ثابت شهری، پادگان، روستا، زندان، سیار شهری، سکونتگاه‌های غیررسمی و کارگاه‌های صنایع، در مجموع دو میلیون و ۴۲۳ هزار و ۳۱۲ نفر ساعت آموزش ثبت شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان ادامه داد: در مدت زمان مشابه ۱۰ هزار و ۴۴۸ نفردوره آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف هدایت موثر اشتغال، در ۲۲ مرکز دولتی ثابت و سیار استان آموزش دیدند.

مختاران اظهار داشت: در بخش آموزشگاه‌های خصوصی چهار هزار و ۷۸۳ نفر دوره آموزش مهارتی فراگرفتند و یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۲۹ عملکرد نفر ساعت در فهرست آموزش خصوصی امسال فنی و حرفه‌ای قرار دارد.

او با اشاره به میانگین قبولی ۷۴ درصد در آزمونها، اعلام کرد: کارآموزان فنی و حرفه‌ای در ۶ ماهه نخست سال ۶۵ درصد در آزمون آنلاین و ۶۳ درصد در آزمون هماهنگ و ۷۹ درصد در تفاهم نامه، ۹۸ درصد در صنعت ساختمان، ۸۹ درصد در آزمون ادواری نمره قابل قبول کسب کردند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جشنواره شهید رجایی در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی، برای چهارمین سال متوالی، رتبه نخست را به دست آورد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.