سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی صنعت برق:

محاسبه برق امید از ابتدای آبان آغاز می‌شود

رجبی مشهدی گفت: محاسبه‌ برق امید برای صدور قبض الکترونیکی برق از ابتدای آبان ماه شروع می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: پس از آنکه شهریورماه امسال، پیشنهاد وزارت نیرو درخصوص طرح برق امید در هیات دولت به تصویب رسید، دستورالعمل‌های طرح نهایی شد.

وی ادامه داد:طرح برق امید از ابتدای آبان ماه به صورت رسمی کلید خواهد خورد، نخستین قبض برق الکترونیکی که محاسبات طرح برق امید نیز در آن گنجانده شده باشد، در نخستین دوره قرائت کنتور‌ها لحاظ و برای مشترکان ارسال می‌شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: رفتار مصرفی مشترکان در قرار گرفتن آنان درطرح برق امید موثراست، هدف این طرح حمایت از مشترکانی است که در مصرف برق خود، به الگو‌های تعیین شده با مصارف صحیح وسایل برقی دست می‌یابند.

رجبی مشهدی ادامه داد: طرح برق امید مخصوص مشترکان خانگی است و الگو‌های آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده و در این زمینه تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق درطرح «برق امید» برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است.

وی در عین حال «برق امید» را طرحی برای همه طبقه‌های مصرف برق دانست و گفت: با توجه به اینکه تعرفه‌های برق پلکانی است، حتی مشترکان پر مصرف نیز می‌توانند با رعایت نکات مدیریت مصرفی، از افزایش مصرف برق جلوگیری کنند و با ورود به طبقه خوش مصرف‌ها، بهای کمتری برای برق بپردازند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: مشترکانی هم که در محدوده خوش مصرفی هستند با انجام اقدام‌هایی ساده می‌توانند مشمول طرح برق امید شوند.

رجبی مشهدی افزود: بیشترین میزان مصرف برق در خانوار‌ها به طور معمول به یخچال، سیستم روشنایی و وسایل صوتی و تصویری تعلق دارد و در صورتی که خانوار‌ها نحوه استفاده بهینه از این وسایل را رعایت کنند، می‌توانند در گروه کم مصرف‌ها قرار گرفته و از تخفیف درنظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برق امید ، وزارت نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.