وزیر نیرو گفت: اجلاس ششم کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و افغانستان طبق برنامه برگزار خواهد شد.

توسعه همکاری های ایران با افغانستان در زمینه انرژیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو  در دیدار با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان بیان کرد: امروز و در این فرصت با توجه به اینکه ششمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی دو کشور در پیش رو است، دیداری با عبدالله عبدالله انجام شد تا او از پیشرفت مذاکره‌های مقدماتی و عرصه‌هایی که قرار است طبق برنامه در آینده نزدیک در کابل مورد بررسی و نهایی شدن قرار گیرد، اطلاع یابد.

وزیر نیرو ادامه داد: علاوه بر ارائه گزارش نقطه نظرات او درباره توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف مربوط به انرژی، همکاری‌های گمرکی و اقتصادی و سایر زمینه‌های مربوط به کمیسیون مشترک دو کشور در این دیدار دریافت شد.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان هم در این دیدار گفت: مطابق نیاز‌های مردم افغانستان زمینه‌های همکاری دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نکاتی نیز مشخص شد.

او ادامه داد: آمادگی خوبی برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فراهم شده است و ان‌شاالله نتایج اجلاس هم نتایج خوبی برای دو طرف باشد و در همه عرصه‌ها پیشرفت حاصل شود.

 عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان پیش از ظهر یکشنبه برای یک سفر سه روزه و به منظور دیدار با مقام‌های بلندپایه ایران و نیز بررسی راه‌های گسترش روابط دو جانبه و صلح و ثبات افغانستان وارد تهران شد.

به گفته مجیب الرحمن رحیمی مشاور ارشد شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، عبدالله عبدلله در این سفر، مقام‌های ایرانی را در جریان آخرین تحولات و پیشرفت‌های گفت‌وگوی صلح این کشور قرار خواهد داد و در این سفر از مقام‌های ایرانی می‌خواهد که با دولت و مردم افغانستان همکاری و از روند صلح حمایت کنند تا صلح و ثبات پایدار در افغانستان و منطقه مستقر شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار