سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی راه اندازی ۱۴۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در کرمانشاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی راه اندازی ۱۴۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در پاییز و زمستان امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آماده سازی ۸۱۴ تخت بستری برای بیماران کرونایی در استان، گفت : در حال حاضر ۶۵۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

او گفت : طبق نقشه راهی که برای پاییز و زمستان امسال تهیه کرده ایم، قابلیت افزایش تخت‌های بستری بیماران کرونایی در استان تا ۱۴۰۰ تخت را داریم و با افزایش بیماران، فاز به فاز به تخت‌های بستری این بیماران اضافه می‌شود.

روشنی با ابراز نگرانی از افزایش بیماران کرونایی افزود: در صورت عدم رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم، تعداد بستری‌های همینطور افزایش می‌یابد و در نهایت ظرفیت تمام تخت‌ها پُر شده و دراین شرایط خدمات رسانی به بیماران دچار اختلال می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کمبود دستگاه اکسیژن ساز در استان، افزود: با توجه به مصرف بالای اکسیژن توسط بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی، تلاش همه جانبه‌ای توسط دانشگاه برای خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز و مخازن اکسیژن ساز در حال انجام است و بزودی مشکلات در این زمینه مرتفع خواهد شد. در حال حاضر نیز تعداد زیادی کپسول اکسیژن خریداری شده و در بیمارستان‌های استان توزیع شده است.

روشنی گفت: مردم باید بدانند کرونا درمان قطعی ندارد و تنها راه مقابله با آن پیشگیری است و وقتی به مرحله‌ای برسند که در بیمارستان بستری شوند مبارزه با این بیماری بسیاری سخت خواهد بود، لذا از همه می‌خواهیم از همین حالا مراقب خودشان و اطرافیانشان باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود ۲۵۰ تخت ICU در استان، گفت: از این تعداد بیش از ۱۰۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده که در حال افزایش آن‌ها هستیم.

او افزود: تعداد ۲۵ تخت ICU جدید در حال آماده سازی است که هفته آینده راه‌اندازی شده و به بیماران کرونایی خدمت رسانی خواهد کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بار‌ها گفته ایم و باز هم تکرار می‌کنیم، خطر کرونا برای همه افراد وجود دارد و تنها راه آن پیشگیری است. افراد باید توجه داشته باشند با توجه به شدت این بیماری تنها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می‌توان شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری بود.

او افزود: بهترین راه مقابله با کرونا در شرایط فعلی استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی با دیگران است و افراد باید از رفت و آمد‌های غیرضروری در سطح جامعه خودداری کنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.