سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین حد بستر و حریم ۲۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت:حد بستر و حریم ۲۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اردبیل امسال تعیین و در سامانه حدنگار ملی جانمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس جنگی مرنی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تعیین حد بستر و حریم ۲۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اردبیل با هدف حفظ مسیر و سطح مقطع لازم برای جریان آب و سیلاب و جلوگیری از دخل و تصرفات غیرمجاز به این حریم و بستر، امسال به اتمام خواهد رسید.

او افزود: مطالعات تعیین حد بستر و حریم ۲۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان در دست انجام می‌باشد که تاکنون بخش اعظم آن مطالعه، ارزیابی و عملیاتی شده است و در مرحله تصویب نهایی می‌باشد و در نهایت در سامانه حدنگار (کاداستر) ملی در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل درج و جانمایی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار داشت: تاکنون حد بستر و حریم ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اردبیل مطالعه و تعیین شده و در سامانه حدنگار (کاداستر) ملی در اداره کل اسناد و املاک استان اردبیل درج و جانمایی گردیده است و برای سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۶۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان تعیین بستر و حریم می‌شوند.

جنگی مرنی گفت: پهنه بندی سیلاب، شناسایی نقاط سیل‌خیز و آسیب‌پذیر، اطلاع رسانی به مردم در خصوص حد حریم و بستر رودخانه ها، دورکردن مردم از جریان سیل، آزادسازی محل عبور ایمن سیلاب، تعیین کاربری اراضی حاشیه و حفاظت از بستر و حریم رودخانه‌ها از مزایای انجام نقشه‌برداری و مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها است.

او هدف از اجرای عملیات ساماندهی رودخانه‌ها را فراهم کردن امکان احداث دیوار حفاظتی، اصلاح و حفاظت مسیر رودخانه، تثبیت بستر و کنترل فرسایش و رسوب، بهسازی، لایروبی و افزایش ظرفیت عبور جریان آب و کنترل سیلاب عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.