مدیر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: ۳۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان اردبیل به منظور مدیریت سیلاب‌های احتمالی لایروبی و بازگشایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امین حسین پور، مدیر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در سال گذشته در نقاط آسیب پذیر و نقاطی که احتمال وقوع سیل و ایجاد خسارت وجود داشت، مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌های به طول ۳۵ کیلومتر در سطح استان لایروبی و بازگشایی شده است.

او افزود: وزارت نیرو و به تبع آن شرکت آب منطقه‌ای سعی در تامین و انتقال آب دارند و نیز اقدامات زیادی در خصوص حفاظت و نگهداری مجرا، حریم و بستر رودخانه انجام می‌دهند.

مدیر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه هدایت و نگهداری آب‌های جاری در رودخانه‌ها نیازمند آن است که بستر رودخانه¬ها مورد نگهداری و حفاظت قرار گیرند، تصریح کرد: مجرا و حدود بستر رودخانه در دو بعد مورد تعریف قرار می‌گیرد؛ اول بحث‌های فنی مساله که مباحثی از قبیل سیل، مخاطرات ناشی از آن مورد بررسی قرار می‌گیرد و موضوع دیگر بحث حقوقی مساله است.

حسین پور افزود: بستر رودخانه جزو حقوق بیت المال و اموال ملی می‌باشد که حفاظت و نگهداری از آن بر عهده وزارت نیرو می‌باشد.

او هدف از تعیین حد بستر و حریم رودخانه را حفاظت جان و مال مردم از خطرات سیل خواند و افزود: حریم رودخانه و میزان حد بستر رودخانه با نشانه گذاری به وسیله میله‌های آبی رنگ یا بتن که در دو طرف رودخانه به موازات هم قرار می‌گیرند مشخص می‌شود و از محل علامت گذاری شده یک الی ۲۰ متر با توجه به شرایط رودخانه در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.