سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف بیش از ۲تن مواد مخدر در تربت حیدریه

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه گفت: میزان کشفیات انواع موادمخدر در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ۲ تن بوده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر کیانی فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به کشف بیش از ۲تن مواد مخدر در این شهرستان،گفت: افزایش میزان کشفیات انواع مواد مخدر بیانگر عملکرد مناسب پلیس در مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ و پیام‌آور افزایش مصرف مواد افیونی در جامعه است.

او همچنین شمار فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری و برون شهری طی سال گذشته در این شهرستان را ۲۵ نفر و این تعداد از ابتدای امسال تاکنون را ۱۲ نفر اعلام و افزود: این کاهش بیانگر همکاری و تعامل رانندگان با پلیس و رعایت قوانین ترافیکی و همچنین ناشی از شرایط خاص ویروس کرونا و کاهش تردد‌ها است.

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه از افزایش ۱۱ درصدی سرقت‌های خرد در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و ادامه داد: مردم باید نسبت به ایمن سازی منازل و مغازه و همچنین خودرو‌های شخصی خود حساسیت بیشتری داشته باشند.

کیانی بیان کرد: در یک سال گذشته علاوه بر کاهش نزاع‌های فردی در تربت‌حیدریه، هیچگونه قتلی نیز در این شهرستان رخ نداده است.

او از راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در این شهرستان خبر داد و در ارتباط با معضل حاشیه‌نشینی در شهر تربت‌حیدریه نیز تصریح کرد: دو شهر مشهد و تربت‌حیدریه به ترتیب با ۸۰۰ هزار و ۲۱ هزار حاشیه نشین، به عنوان بزرگترین شهر‌های مهاجرپذیر و حاشیه‌نشین در خراسان رضوی محسوب می‌شوند.

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه با بیان اینکه مجموع جرایم فضای مجازی در این شهرستان نیز از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش داشته است، تاکید کرد: این در حالی است که جرایم مالی و اقتصادی در این منطقه هفت درصد افزایش داشته است.

کیانی اظهار کرد: در تمام کشور‌های دنیا برای فضای مجازی محدودیت‌هایی از نظر سنی قائل هستند، ولی نامحدود بودن این فضا در کشور باعث بروز مشکلاتی در خانواده‌ها شده است که از آن جمله می‌توان به اُفت شدید تحصیلی بسیاری از دانش‌آموزان اشاره کرد.

او همچنین از راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با مشارکت اداره بهزیستی و سایر مسئولان، راه اندازی کمپ ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر در این شهرستان در حال انجام است که با جانمایی مکان و تجهیز آن، امکان پذیرش و درمان ماهانه ۱۰۰ معتاد متجاهر در آن میسر خواهد شد.

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه همچنین از افتتاح ساختمان کلانتری۱۳ "شهید چمران" در منطقه رباط بالا خبرداد و ادامه داد: در حال رایزنی برای راه اندازی کلانتری ویژه مسکن مهر نیز هستیم، ضمن اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در بخش بایگ و یک پایگاه انتظامی نیز در محدوده روستا‌های ییلاقی حصار و رودمعجن افتتاح شده است.
 
انتهای پیام//ا.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.