سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خریداری هزار و ۲۸۶ دستگاه ماشین آلات کشاورزی در استان همدان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با پرداخت تسهیلات هزار و ۲۸۶ دستگاه ماشین آلات کشاورزی در استان خریداری شده است.

شهرام پرورش, معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: امسال در استان ۱۰۵ میلیارد تومان برای تسهیلات خرید در بخش ماشین آلات کشاوری اعتبار پیش بینی شده است.

او اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون برای خرید هزار و ۲۸۶ دستگاه ماشین آلات کشاورزی ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات  به کشاورزان استان پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه ما با خرید ماشین آلات کشاورزی, کشاورزی حفاظتی و به کارگیری زمین های آیش دنبال افزایش تولید محصول در واحد سطح هستیم افزود: هم اکنون دنبال کشت غلات در ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی آیش استان هستیم.

پرورش ادامه داد: سند راهبردی و توسعه کشت با هدف افزایش تولید محصول در استان برای محصولات اساسی ازجمله گندم, جو, کلزا, ذرت و سیب زمینی در دست تهیه است.

او اضافه کرد: از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن تولید محصولات کشاورزی تولید شده در استان هرسال ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به محصولات زراعی و بیشتر به محصولات اساسی منطقه اختصاص دارد.

پرورش بیان کرد:  استان همدان با برخورداری از  ۱/۲ درصد وسعت کشور اما سهم ۴ درصدی در تولید  محصولات کشاورزی دارد.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.