مدیر ترویج و هماهنگی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۶ هزار بانوی روستایی استان در صندوق‌های خرد کشاورزی مشغول به کار شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جواد رشیدی، مدیر ترویج و هماهنگی جهاد کشاورزی استان همدان در نشست فضای مجازی گفت:  در استان همدان از ۱۲۰ هزار جمعیت بهره بردار کشاورزی  ۸۰ هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

او افزود: در صندوق‌های خرد روستایی با هدف کارآفرینی و استفاده از ظرفیت‌های بانوان و صنایع تبدیلی ۶ هزار نفر را مشغول به کار کرده ایم.

مدیر ترویج و هماهنگی جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: بانوان روستایی در بخش های مختلف و بیشتر در حرفه های  قالی بافی، چرم دوزی، تهیه ترشی و مربا، تولید سبزی خشک شده ، پرورش پیله کرم ابریشم و شیره پزی مشغول به کار شده اند.

رشیدی  از اجرای طرح یاوران تولید برای بهبود تولید محصولات کشاورزی در استان خبر داد و بیان کرد: امسال نخستین بار این طرح در فضای مجازی و  یا حضور کارشناسان در  زمین های کشاورزی و مزارع الگویی اجرا می شود تا تجربه و آموزش ها به بهره برداران بهتر انتقال یابد.

او با اشاره به تشویق کشاورزان به یکپارچه سازی اراضی در طرح های ترویجی افزود: با این کار هم هزینه های کاشت و داشت کمتر می شود و هم اجرای طرح های تحقیقی در مزارع راحت تر انجام می شود و در نهایت درآمد کشاورزان افزایش می یابد.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.