سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رمدسیویر در کاهش مرگ و میر بر اثر کرونا موثر نیست

عضو کمیته کشور‌ی کرونا گفت: داروی رمدسیویر در کاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا موثر نیست.

مسعود مردانی عضو کمیته کشور‌ی کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،   با اشاره به اثر بخشی داروی رمدسیویر در کاهش میزان مرگ و میر در بین بیماران کرونایی در کشور اظهار کرد: در سال های گذشته داروی رمدسیویر برای بیماری آبولا مورد استفاده قرار می‌گرفت که با شیوع بیماری کرونا در دنیا و کشورمان پس از بررسی و مطالعه این دارو برای بیماران کرونایی تجویز می‌شود.

او ادامه داد: داروی رمدسیویر برای کاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا اثر بخش نبوده و در این خصوص نمی‌تواند کار خارق العاده‌ای را برای بیماران انجام دهد.

مردانی با اشاره به اینکه داروی رمدسیویر طول دوران بستری را کاهش می‌دهد، تاکید کرد:  این دارو برای بیماران بد حال به منظور کم شدن دوران درمان شان موثر است، اما هیچ اثری در زمینه کاهش فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ ندارد.

 داروی رمدسیویر یک داروی انتخابی است

عضو کمیته کشوری کرونا گفت: داروی رمدسیویر یک داروی انتخابی است و تنها باعث کاهش طول دوران بستری بیماران مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شود همچنین به کم شدن ضریب اشغال تخت‌ها کمک خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: 


مردانی یاد آوری کرد: مردم باید دست های خود را به طور مرتب با آب و صابون شستشو دهند و در صورت نبود آب حتما دست های خود را با مواد ضد عفونی کننده تمیز کنند.افراد در چنین شرایطی باید دستور العمل های بهداشتی را مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از انجام مسافرت های غیر ضروری بین شهری و تردد در سطح شهر ها جدا پرهیز کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
ولی خوب پولی ازش درمیاد.ایول دولت تدبیر و امید.امید به کیسه پول بیماران