سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور به سوء مدیریت و کرونا باز می‌گردد

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق تحقیقاتی که داشتیم متوجه شدیم که تحریم‌های ظالمانه آمریکا ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی را ایجاد کردند و ۷۰ درصد آن از مسائل کرونا و سوء مدیریت نشأت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پروین صالحی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: طبق تحقیقاتی که داشتیم متوجه شدیم که تحریم‌های ظالمانه آمریکا ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی را ایجاد کردند و ۷۰ درصد آن از مسائل کرونا و سوء مدیریت نشأت می‌گیرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت شهرستان مبارکه در دوران کرونا، افزود: شرایط بهداشتی شهرستان مبارکه جز شهرستان‌های خوب است و تمام کشور ما زیر پوشش اقدامات بهداشتی باید وضعیت خود را حفظ کند.

او ادامه داد: ویروس کرونا در هیچ کجای جهان واکسن و درمان ندارد و تنها راه مبازره با این ویروس رعایت یک سری موارد بهداشتی است و ادارات تا جای که می‌توانند باید حالت دور کاری را برای کارمندان خود لحاظ کنند.

صالحی با اشاره به فرایند تکمیل جاده مبارکه – بروجن، خاطرنشان کرد: جاده مبارکه – بروجن در زمان‌های قدیم هم دارای این مشکل بوده است و دوسال پیش یک کلنگی در این جاده زده شده، ولی تا چند ماه پیش فعالیتی در این جاده رخ نداده بود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقریبا از سه ماه پیش با محوریت شهرداری طالخونچه و پیمانکاران برادران حاجی امینی و تامین قسمتی از بودجه توانستیم کار قسمتی از این جاده که از سه راهی مجلسی تا طالخونخچه است را شروع کنیم و بودجه‌های نخستین آن از بخش بحران وزارت راه و شرکت ساخت مد نظر قرار گرفته و حدود ۹۰ میلیارد ریال به آن اختصاص یافته است.

او با اشاره به موقعیت ویژه فولاد مبارکه در منطقه گفت: شرکت فولاد مبارکه برای شهرستان هم تهدید و هم فرصت محسوب می‌شود که فرصت آن، مشارکت در پروژه عمرانی و برجسته شدن نام شهرستان درکشور و خاورمیانه است و عوارض آن را هم همه می‌دانیم و اگر قرار باشد کسی صحبتی در مورد آلایندگی شهرستان داشته باشد من به عنوان نماینده شهرستان مبارکه پیش قدم خواهم بود.

صالحی با اشاره استخدام نیرو‌های بومی شهرستان مبارکه در صنایع، گفت: یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان این است که نیرو‌های بومی شهرستان ظرفیت بیشتری برای استخدام صنایع داشته باشند و طبق تحقیقی که کردم متوجه شدم یک سوم نیرو‌های فعلی فولاد بومی شهرستان مبارکه هستند.

نشست خبری نماینده مردم مبارکه در مجلس شوای اسلامی نیز با برخی درخواست‌های خبرنگاران همراه بود؛ در گام اول استخدام نیرو‌های غیر بومی در ادارات، شهرداری ا و صنایع بود که یکی از سئوالات خبرنگاران این بود که چگونه نیروی‌های جدید در بعضی از شهرداری‌های شهرستان مبارکه بدون آزمون استخدام شده‌اند که نماینده مردم مبارکه در مجلس قول پیگیری این موضوع را دادند.

در ادامه یکی از خبرنگاران گفت: در مراسم کلنگ‌زنی زیرگذر شهرک صنعتی مبارکه، مدیرعامل شرکت شهرک‌ها صنعتی استان اصفهان قول احداث یک شهرک صنعتی دیگر را داد و بنظر ما اگر آقای بگی به فکر این شهرستان است به جای ایجاد شهرک صنعتی جدید و زیاد کردن ترافیک شهرستان، منطقه ویژه اقتصادی مبارکه را ایجاد کند که نظر نماینده مردم مبارکه در مجلس کمی تفاوت داشت و گفت: طبق صحبتی که با مشاوران اقتصادی داشتم، ایجاد صنایع تبدیلی را بهتر توصیه کردند که به دنبال ایجاد صنایع تبدیلی هستیم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.