سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قانون عصای سفید چه می گوید؟

رئیس کمیته مناسب سازی شهری شورای اسلامی شهر یزد از اجرای قانون عصای سفید در یزد و فرهنگ سازی در این زمینه می گوید.

سپنتا نیکنام، رئیس کمیته مناسب سازی شهری شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: با همکاری واحد آموزش شهروندی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اقدامات لازم برای گسترش فرهنگ مربوط به اجرای قانون عصای سفید در بین شهروندان و رانندگان انجام شد.

او با اشاره به قانون عصای سفید، افزود: زمانی که فرد نابینا برای عبور از عرض خیابان عصای خود را به حالت افقی بالا می‌آورد این عصا در حکم چراغ قرمز و دستور توقف پلیس برای رانندگان است.

نیکنام ادامه داد:  توقف نکردن وسایل نقلیه در چنین حالتی از سوی راننده مشمول جریمه می شود، البته بسیاری از رانندگان بدون آگاهی از این قانون و یا به دلیل ترحم، اقدام به توقف می‌کنند.

رئیس کمیته مناسب سازی شهری شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از روش‌های مختلفی اقدام به آموزش قانون عصای سفید کرده که یکی از این روش‌ها، تهیه پوستری برای آموزش در مکان‌های مختلف و آموزشگاه‌های رانندگی است.

او در پایان اضافه کرد:امیدواریم با انجام چنین برنامه‌های فرهنگی در کنار رفع موانع فیزیکی موجود در مسیر حرکت روشندلان، زمینه حضور و فعالیت بیشتر آنها در جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.