سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه:

جذب نیرو‌های غیربومی در شرکتهای نفتی، جفا در حق مردم خوزستان است

ساعدی گفت: جذب نیرو‌های غیربومی در شرکتهای نفتی خوزستان سبب بیکاری جوانان ساکن مناطق نفت خیز شده است.

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با انتقاد از بکارگیری نیرو‌های غیربومی در شرکت‌های نفتی استان خوزستان گفت: باتوجه به استعداد‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان‌های حوزه انتخابیه، اما بیشترین کارمندان و کارگران غیربومی هستند.

او افزود: درست است مردم این مناطق مهمانپذیر خوبی هستند، اما این انصاف نیست که خود بیکار باشند و افراد غیربومی در شرکت‌های نفتی مشغول بکار شوند، به همین سبب اتخاذ تصمیمات جدی و رفع معضل بیکاری در این شهرستان‌ها امری ضروری است.

ساعدی اظهار داشت: مزایده‌ها و مناقصه‌های شرکت‌های نفتی در استان‌های دیگر انجام می‌شود، که چنین وضعیتی شایسته استان خوزستان به ویژه شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه و مناطق نفت خیز نیست، اما با ایجاد زیرساخت‌های مناسب به منظور ایجاد اشتغال و همچنین جذب سرمایه گذار مشکل اشتغال رفع خواهد شد، به همین دلیل از مسئولان خواهشمندیم اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشند.

براساس بررسی‌های انجام شده، استان خوزستان رتبه دوم بیکاری در کشور را دارد، این در حالی است این استان دارای شرکت‌های نفتی، صنایع تولیدی، مجموعه‌های پتروشیمی و... است و نیرو‌های غیربومی و مدیران پروازی در آن‌ها مشغول به کار هستند، اما بسیاری از جوانان تحصیلکرده از بیکاری رنج می‌برند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.