سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کرمان:

رفع مشکلات معیشتی مردم نیاز به هم افزایی دارد

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی گفت: استان کرمان به رغم ظرفیت‌های فراوان دارای نیاز‌های ویژه‌ای است و باید با برنامه ریزی و هم افزایی کمبود‌ها جبران و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام والمسلمین علیدادی ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار با مسئول بسیج سازندگی کشور و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: یکی از مشکلات اساسی در کشور این است که ما نمی‌توانیم داشته‌های خودمان را به جهان معرفی کنیم و مشکل دیگر این است که بین دستگاه‌های که اقدامات جهادی انجام می‌دهند و دستگاه‌های اجرایی فاصله افتاده است.

امام جمعه کرمان افزود: استان کرمان به رغم ظرفیت‌های فراوان دارای نیاز‌های ویژه‌ای است و باید با برنامه ریزی و هم افزایی کمبود‌ها جبران و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را برطرف کرد.

در این جلسه سردار زهرایی، مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: مدل هم افزایی و هم گرایی ایجاد شده در کشور برای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت می‌تواند برای حل مشکلات معیشتی مردم کارساز باشد و برای بازدهی بهتر نیاز به تعامل و هم افزایی همه نهاد‌ها است و در همین راستا در ۴ استان کشور به عنوان پایلوت از جمله استان کرمان طرح‌های مشارکتی برای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت اجرا می‌شود.

 عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور نیز گفت : در اول انقلاب ۴۰ درصد از جمعیت کشور زیر خط فقر مطلق بودند، اما در حال حاضر با اجرای سیاست‌هایی همچون توزیع عادلانه درآمد‌ها و نیز توجه به موضوع ساخت مسکن و رفع مشکل بیکاری در حال حاضر فقر مطلق (درآمد کمتر از ۹۰ هزار تومان در ماه) در کشور نداریم.

او افزود: در حال حاضر تنها کشوری که در دنیا برای ایجاد اشتغال و رفع فقر محرومان برنامه مدون دارد ایران است.

در این دیدار  صادقی ، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز گفت: با انعقاد قرارداد بین کمیته امداد و بسیج سازندگی به ارزش ۹۰ میلیارد تومان برای ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در استان کرمان شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.