سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۱۰۱ واحد گلخانه ای در شهرستان تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز از وجود ۱۰۱واحد گلخانه ای به مساحت ۳۰ هکتار در شهرستان تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،افشانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: در حال حاضر شهرستان تبریز دارای ۱۰۱ واحد گلخانه ای به مساحت ۳۰ هکتار می‌باشد که با اقدامات انجام شده این میزان تا پایان امسال به ۷۰ هکتار افزایش می‌یابد.

او در خصوص وضعیت اراضی زیر کشت تبریز گفت: ۱۱۰ هکتار مرتع، ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی در تبریز وجود دارد که ۲۲ هزار هکتار اراضی دیم و ۲۲ هزار هکتار نیز اراضی آبی را شامل می‌شود.

او افزود: ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم آبی، ۴ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم، یک هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزا و ۲ هزار هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی در تبریز است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با بیان این‌که امسال در بخش آب و خاک، با اعتبار ۴۴۵ میلیون تومان پروژه مرمت قنات‌ها انجام گرفته است گفت: همچنین ۵۰۰ هکتار از مزارع تبریز مجهز به آبیاری تحت فشار بوده که امسال مقرر شده تا ۱۲۰۰ هکتار نیز به این نوع سیستم آبیاری مجهز شود.

افشانی از توزیع حدود ۳۷ هزار تن نهاده دامی بین دامداران خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ راس گاو پارسال اصلاح نژاد شده و در ایام کرونایی با وجود تعطیلی‌ها برای ۴۰۰۰ بهره بردار کلاس‌های ترویجی برگزار شده است.

او گفت: ۲۶ واحد پرورش مرغ گوشتی، ۲۲ واحد پرورش مرغ تخمگذار، ۶۲ واحد دامی صنعتی و ۴۹۳ واحد دامی سنتی در سطح این شهرستان فعالیت می‌کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با تاکید بر این‌که ایجاد پایانه گل و گیاه در تبریز بسیار ضروری است، گفت: با احداث این پایانه تمام تولیدات گل و گیاه در سطح استان در یک محل مشخص جمع شده و منبع مهمی برای بخش گیاهی استان خواهد بود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.