مسئول گلخانه‌های سازمان عون بن علی شهرداری تبریز از تولید ۷۴ هزار گلدان انواع گل در گلخانه‌های عینالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مهدی نصیری مسئول گلخانه‌های سازمان عون بن علی شهرداری تبریزگفت: با توجه به تاکید مدیرعامل سازمان در جهت استفاده بهینه از فضا‌های گلخانه‌ای و کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در خرید، با نگاهی ویژه به بخش تولیدات گل‌ها و گیاهان، عملیات تولید و قلمه گیری انواع گیاهان شامل نشاء گل‌های فصلی به صورت گلدانی، تولید در فضای باز و جعبه ای، تولید گل‌ها و گیاهان فصلی را در دستور کار خود قرار داده است.

او در خصوص برنامه واحد فضای سبز سازمان عون بن علی برای کاشت پاییزه گفت: امسال برای اولین بار با قلمه گیری و بذرپاشی تولید ۸۰۰۰ گلدان داوودی و کلم برای کاشت پاییزه آغاز و طبق برنامه ریزی تا اوایل پاییز آماده کاشت می‌گردد.

او در خصوص انواع گل‌های تولید شده در گلخانه‌های عینالی گفت: از ابتدای سال ۶۴ هزار گدان برای کاشت بهاره و تابستانه انواع گل همچون ناز گوشتی، ناز صورتی، ناز فرانسه، دم عقربی، همیشه بهار، لاله عباسی و ... تولید و در سطح تفرجگاه کاشته شده است و همچنین بذر پاشی کلم زینتی و قلمه گیری از داوودی‌های مجموعه صورت گرفته که برای کاشت پاییزه در حال آماده سازی است.

مسئول گلخانه‌های سازمان عون بن علی شهرداری تبریز افزود: خط مشی سازمان خودکفایی در تولید گل و گیاه و عدم خرید از استان‌های دیگر است و در همین راستا امسال علاوه بر تولید گل‌های مصرفی مجموعه ۲۰۰۰ گلدان انواع گیاهان دارویی تولید و در قسمت‌هایی از مجموعه کاشته شده و نهال‌هایی همچون لیلکی، بلوط، گز در این گلخانه تولید می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فضای سبز ، گل وگیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.