سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه ضوابط اختصاصی بافت تاریخی کاشان بعنوان نخستین شهر پیشگام

مسئول حفظ و احیا و معاون اداره میراث فرهنگی ‌کاشان از آغاز طرح مطالعاتی ضوابط اختصاصی بافت تاریخی شهرکاشان بعنوان نخستین شهر پیشگام که محدوده بافت های تاریخی آن تعیین و مصوب شده است خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدعباس متولی معاون میراث فرهنگی کاشان در جمع خبرنگاران، مسئول حفظ و احیا و معاون اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: دور نخست مطالعات تهیه ضوابط اختصاصی بافت تاریخی کاشان به صورت پلاک به پلاک با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان آغازشد.

او، با اشاره به اینکه شهرستان کاشان دارای سه بافت تاربخی شامل بافت مرکزی، فین بزرگ و راوند به مساحت حدود ۶۰۰ هکتار است افزود: با توجه به گستردگی و وسعت این بافت‌ها مرحله نخست مطالعات تهیه ضوابط اختصاصی از بافت مرکزی شروع می‌شود.

به گفته او، کاشان جزو ۱۶۸ شهر کشور است که محدوده بافت‌های تاریخی آن تعیین و مصوب شده، ولی برای تهیه ضوابط اختصاصی جزو اولین شهر‌های پیشگام ایران خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی کاشان، اجرای مطالعات تهیه ضوابط اختصاصی بافت تاریخی کاشان را در دو مرحله یادآور شد و افزود: مرحله نخست این مطالعات با برنده شدن شرکتی با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان آغاز شده است تا بتوانیم پس از آن برای ساماندهی و صیانت از بافت تاریخی برنامه ریزی کنیم.

متولی، تصریح کرد: بزودی همکاری‌هایی با دانشگاه شهید بهشتی تهران برای پروژه‌های مطالعاتی در قالب پایان نامه دانشجویان ارشد نخبه و راهنمایی اساتید آن‌ها روی محله‌های قدیم کاشان برای ثبت ملی و احیای بافت آغاز خواهیم کرد که لازم به ذکر است به تازگی مطالعه روی محله سوریجان توسط این دانشگاه انجام شده است.

او، با اشاره به تشکیل پرونده برای ثبت ملی مرکز محله‌های سوریجان، گذر محله و کِلِهَر کاشان گفت: تاکنون مرکز محله‌های پنجه شاه، محتشم، درب باغ، طاهر ومنصور، درب باغ و کوشک صفوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.