شهرداری اصفهان با اجرای چند پروژه از جمله پروژه میدان تا میدان درصدد به حیات بازگرداندن بافت تاریخی بازار اصفهان است.

سید احمد حسینی نیامعاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص بافت ناکارآمد بازار تاریخی اصفهان گفت: بازار تاریخی اصفهان از مهمترین عناصر بافت تاریخی شهر اصفهان است که دو عنصر اصلی و شاخص اصفهان یعنی میدان امام (ره) و میدان امام علی (ع) از طریق بازار بزرگ به یکدیگر می‌رسند و این موضوع اهمیت بازار بزرگ اصفهان را به عنوان محور تجاری- گردشگری صد چندان میکند.

او ادامه داد: شهرداری اصفهان در خصوص بازار تاریخی شهر اصفهان برنامه‌های متعددی را انجام داده یا در حال انجام دارد که یکی از مهمترین این پروژه ها، پروژه میدان تا میدان است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: در این پروژه هدف، بازگرداندن حیات بازار با رفع آسیب‌های کالبدی بوده است که شامل کفسازی، جداره سازی، مرمت سقف و بام با هدف احیای بازار بزرگ در فاز‌های مختلف با اعتبار ۳۰میلیارد ریال در حال اجرا است.

حسینی نیا گفت: از دیگر پروژه‌های تاریخی در محدوده میدان نقش جهان می‌توان به ساماندهی گذر میر عماد اشاره نمود، گذر میر عماد در قسمت شمال غربی میدان نقش جهان واقع شده که در مسیر خود سرای حاج میرزا حسین، سرای مخلص، تکیه میرعماد قراردارد. ساماندهی این گذر تاریخی افزایش سطح کیفی و کمی، حفظ بنا‌های تاریخی و ارتقاء سطح کیفیت کالبدی را به دنبال داشته است.

او افزود: در سوی دیگر بازار به میدان امام علی (ع) می‌رسد، یکی از عناصر اصلی این میدان مسجد جامع بوده که پس آزاد سازی عناصر غیر تاریخی در پیشخوان این مسجد و اجرای کامل کفسازی، ورودی مسجد در بدنه میدان قرار خواهد گرفت و با ساماندهی میدان جلوخان، مسجد کمر زرین، مسجد جامع و بازار بزرگ جنب مسجد، در کنار میدان جلوخان، قرارخواهد گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان در پایان اضافه کرد: بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری امری آنی و سریع نیست بلکه با توجه به مسائل گوناگون این بافت‌ها در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و کالبدی، این فرآیند حساس و پیچیده نیازمند مشارکت تمامی شهروندان عزیز است تا بتوانیم برنامه‌های پیش بینی شده در راستای بازآفرینی را به بهترین وجه به اجرا برسانیم.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.