سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علامه مطرح کرد؛

شناسایی نیاز‌های مراکز درمانی، هدف اصلی فن بازار مجازی درمان کشور

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هدف نخستین فن بازار مجازی درمان کشور شناسایی نیاز‌های مراکز درمانی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید فرشاد علامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص جزئیات افتتاح نخستین فن‌بازار مجازی درمان کشور، اظهار کرد: فن‌بازار مجازی درمان کشور رابطه‌ای بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌پردازان مربوط به این حوزه ایجاد می‌کند. هدف این اقدام شناسایی نیاز‌های مراکز درمانی بود که البته این نیاز‌ها در بحران‌کرونا تشدید شده است.

او ادامه داد: کادر درمان و مراکز درمانی به‌طور پیوسته و روزانه درحال انجام اقداماتی هستند که می‌توانند خدماتشان را در همان ابعاد از طریق فناوری‌های ایجاد شده، با هزینه کمتر انجام دهند. تیم‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیانی که در جهت رفع نیاز‌های درمانی به شکل دیجیتال ایده‌ای دارند می‌توانند نیاز‌های مرتبط با درمان را شناسایی کرده و جهت کمک به این فرآیند، اقدام کنند.

علامه با اشاره به اینکه جامعه هدف نخستین فن بازار مجازی درمان کشور مردمی هستند که از خدمات درمانی بهره می‌برند، افزود: نیازمندی‌های ما، مواردی مانند دستگاه تنفس مصنوعی است که به دلیل تحریم شاید نتوانیم آن را از خارج وارد کنیم، اما شرکت‌های فناوری از دانش و ایده شخصی خود در جهت جبران این موضوع برآمدند.

او درخصوص امکاناتی مثل پزشکی از راه دور گفت: این امکانات که از طریق دیجیتال راه‌اندازی شده است، کمک شایانی به حل مشکلات درمانی می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.