سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحول در پهنای باند دیتا در خوزستان با شیوع ویروس کرونا

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: با شیوع ویروس کرونا و افزایش فعالیت‌ها بر بستر اینترنت، پهنای باند دیتا در استان متحول شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید کریم حسینی نماینده مردم شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، کارون و باوی و رئیس مجمع نمایندگان استان با حضور در مخابرات منطقه خوزستان با رحیم فلاح زاده مدیر معاونان و مسئولان مخابرات استان دیدار و در خصوص وضعیت شبکه ارتباطات گفت‌وگو کرد.

رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان در این نشست گزارشی از وضعیت شبکه ارتباطات استان و اقدامات توسعه و فعالیت‌های انجام شده از قبیل؛ توسعه شبکه فیبر نوری، دیتا و تجهیزات ارتقای تکنولوژی سایت‌ها و پوشش آنتن دهی مناطق شهری و روستایی در سطح استان و شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، کارون و باوی ارائه داد.

او در خصوص توسعه شبکه دیتا گفت: با توجه به وضعیت موجود و نیاز مردم به انجام فعالیت‌ها بر بستر اینترنت از قبیل آموزش و ... با تأمین زیرساخت‌ها برای این امر، با تلاش همکارانم توانستیم پهنای باند دیتا را ۴۰ G افزایش دهیم و با نصب تجهیزات فنی و سوییچ، ظرفیت واگذاری اینترنت خانگی با سرعت‌های بالاتر از جمله vdsl و ftth را برای مشترکان ایجاد کردیم.

فلاح زاده همچنین با بیان اینکه ۳ هزار و ۴۷۴ کیلومتر از جاده‌های استان تحت پوشش شبکه همراه قرار دارد افزود: ۱۰۰ درصد شهر‌های استان تحت پوشش شبکه همراه اول قرار دارد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان، اجرای ۳۵۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان به منظور توسعه شبکه فیبر نوری و فراهم شدن ارتقای تکنولوژی شبکه ارتباطات سیار و همچنین اجرای رینگ و مسیر ارتباطی جایگزین بین شهر‌ها را از دیگر اقدامات کارشناسان متخصص مخابرات منطقه خوزستان بر شمرد و اظهار امیدواری کرد که با کمک مجمع نمایندگان استان بتوانیم با اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مخابراتی، توسعه ارتباطات را در خوزستان رقم بزنیم.

سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیر منطقه و مسئولان مخابرات، در خصوص اقدامات و فعالیت‌های مخابراتی با هدف توسعه ارتباطات در سطح استان بیان داشت: تکنولوژی‌های مرتبط با ارتباطات با سرعت در حال پیشرفت است و مخابرات خوزستان باید نسبت به توسعه شبکه مخابراتی براساس نیاز روز جامعه اقدام کند.

او همچنین خواستار توسعه شبکه ارتباطات به نقاط روستایی و دور افتاده بر اصل عدالت محوری در امر خدمات رسانی شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.