سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش: طالبان یک گروه یاغی و متجاوز علیه مسلمانان است

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، طالبان را یک گروه یاغی و متجاوز علیه مسلمانان خواند و اظهار داشت که ادعای جهاد طالبان یک امر مسخره است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، طالبان را یک گروه یاغی و متجاوز علیه مسلمانان خواند و اظهار داشت که ادعای جهاد طالبان یک امر مسخره است.

دانش گفت: طالبان امروز برای کسب قدرت از شریعت که شعار همیشگی آنها بود شانه خالی می‌کند.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان بیان داشت: «امروز منطق ادعای جهاد طالبان به پایان رسیده است و در سال های گذشته هم این ادعا غیر منطقی و یک توجیه برای تداوم جنگ و خشونت بود اما اکنون این ادعا خیلی مسخره‌تر از گذشته است. جهاد بر علیه چه کسانی؟ و به چه دلیل؟ آیا کشتن افراد مسلمان شهر‌ها و دهات افغانستان جهاد است؟ آیا اختطاف مردم عادی در شاهراه‌ ها جهاد است؟ کشتن علما و انتحار در مساجد جهاد است؟ آیا تخریب مکاتب و سرک‌ها جهاد است؟ آیا مردم مسلمان افغانستان کافر است که علیه آنها جهاد شود؟»

وی افزود: طالبان چه توجیهی دارند که جنگ علیه کفار به اصطلاح آنها متوقف و اما جنگ علیه مردم مسلمان افغانستان مجاز و همچنان ادامه داشته باشد.

معاون رئیس جمهور افغانستان گفت: ادعای جهاد علیه مردم مسلمان افغانستان بی خبری مطلق آنها از شریعت و نقض صریح قرآن و سنت پیامبر است و از سویی نپذیرفتن آتش‌بس هم از سوی طالبان مخالفت صریح با نص قرآن است.

دانش با بیان اینکه امروز طالبان از قرآن هم سرپیچی می‌کنند گفت: طالبان یک گروه یاغی و متجاوز علیه مسلمانان است و آنها با همه چیز با دید تبعیض نگاه می‌کنند که این امر هم مخالف صریح آنها با آموزه‌های دینی و ارزش‌های ملی و وطنداری ما است.

دانش مقایسه نظام عدلی دولت جمهوری اسلامی افغانستان را با نظام عدلی طالبان غیر منطقی خواند و گفت: نظام عدلی و قضایی افغانستان یک مجرم به شمول مجرمین طالبان را به جرم دیدگاه سیاسی و متعلق بودن آنها به طالبان به یک قوم، حزب و ... محاکمه نمی‌کند بلکه به خاطر ارتکاب جرایم محاکمه می‌کند اما طالبان چنین کاری نمی‌کنند.

وی بیان داشت: طالبان کارمندان ملکی، نظامی حکومت افغانستان و حتی افراد عادی را به خاطر ارتکاب جرمی محاکمه نمی‌کنند بلکه صرفا افراد را به خاطر ارتباط با دولت به صورت صحرایی محاکمه و زجر‌کش می‌کنند که چنین برخوردی یک جنایت آشکارا است نه محاکمه.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.