سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتوبوس‌های درون شهری به سامانه ایستگاه گویا تجهیز می‌شوند

رئیس کمیته مناسب سازی شهری شورای اسلامی شهر یزد از تجهیز اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری به سیستم ایستگاه گویا خبر داد.

سپنتا نیکنام، رئیس کمیته مناسب سازی شهری شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی این کمیته و با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان فاوای شهرداری یزد، اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری به سیستم ایستگاه گویا تجهیز می‌شوند.

او افزود: با راه اندازی این سیستم، نام ایستگاه فعلی و ایستگاه مقصد از طریق صفحه نمایش برای ناشنوایان و به صورت صوتی برای نابینایان اعلام می‌شود.

نیکنام با اشاره به اقدامات مربوط به مناسب سازی اتوبوس‌های عمومی برای معلولان جسمی_ حرکتی در سال ۹۸،  ادامه داد: با این اقدام اتوبوس‌های عمومی برای جامعه بیشتری از معلولین مناسب سازی می‌شود.

رئیس کمیته مناسب سازی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: نظر به اینکه از پارسال برنامه ریزی برای این امر صورت نگرفته و در ردیف بودجه پیش بینی نشده بود، در حال حاضر یک اتوبوس به طور کامل تجهیز می‌شود، تا علاوه بر امکان استفاده به صورت پایلوت، برآورد هزینه‌ها و نیز برنامه ریزی لازم برای اجرای طرح برای تمامی اتوبوس‌ها انجام شود.

او افزود: آن بخش از هزینه مناسب سازی که با جابه‌جایی ردیف بودجه قابل تأمین باشد برای امسال در دستورکار قرار می‌گیرد و مابقی هزینه‌ها در ردیف بودجه سال آینده پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.