سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کوچ پائیزه عشایر قشقایی به شهرستان خنج

کوچ طوایف و تیره‌های ایل قشقایی از مناطق سردسیر استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان به شهرستان گرمسیری خنج در جنوب فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسئول اداره امور عشایر شهرستان خنج گفت: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار از طوایف و تیره‌های ایل قشقایی با ۴۰۰ هزار راس دام فصول پائیز و زمستان را در خنج می‌گذرانند و تا فصل بهار در این شهرستان به‌سر می‌برند.

حسن عراض‌پور افزود: ایل قشقایی متشکل از طوایف و تیره‌های، ایکدر، بهمن بیگی، بور بور، بکر، کلاه سیاه، میچک کرانی، کرش، گله زن، سارویی، عرب، نفر، رحیمی، مهتر خانه، عمید احمدی، طیبی، محمد زمانلو قزلو، قره قزلو، مختار خانلو، گدالو، شورباخورلو و سهراب خانی است.

او بیان کرد: شهرستان خنج با ۸۵۰ هزار هکتار مرتع و عرصه منابع طبیعی همه ساله در پائیز و زمستان پذیرای عشایر است و با توجه به اینکه عشایر مایحتاج خود را در این شهرستان تهیه و تولیدات خود را اعم از گوشت قرمز، فرآورده‌های لبنی و صنایع دستی به بازار عرضه می‌کنند، این امر موجب رونق چندین برابر بازار این شهرستان می‌شود.

عراض‌پور ادامه داد: هر چند اداره امور عشایر این شهرستان برخی از اقلام مورد نیاز عشایر را از جمله آب، آذوقه و خوراک دام آن‌ها را تامین می‌کند، اما هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

شهرستان خنج در فاصله ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.