سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علم موکب اربعین حسینی در مناطق محروم ریگان برافراشته شد

موکب ثاراللهیان که سال‌های گذشته در مسیر کربلا، فعالیت می کرد، امسال با توجه به شرایط کرونایی با حضور در روستا‌های محروم ریگان به مردم آن مناطق خدمات مختلفی را ارائه می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، موکب ثاراللهیان استان کرمان که در سال‌های گذشته فعالیت خود را در مسیر کربلای معلی انجام می‌داد، امسال با توجه به شرایط کرونایی فعالیت خود را در روستا‌های محروم شهرستان ریگان انجام می‌دهد، این کاروان به مدت ۳ روز در ریگان مستقر شده و خدمات رسانی خود را از شهر ریگان آغاز و در روستا‌ها گسترش داده است.

این کاروان خدمات مختلفی را در زمینه‌های پزشکی، فرهنگی، خدماتی به شهروندان ریگانی ارائه می کند. 

پزشک این کاروان گفت: بنده همه ساله در مسیر کربلا به زائران امام حسین (ع)، خدمت رسانی می کردم؛ اما امسال به دلیل ویروس کرونا و محروم بودن از پیاده روی اربعین، فعالیت خود را در روستا‌های محروم انجام می‌دهم.

او از ویزیت صد‌ها شهروند ریگانی در قالب این کاروان خبر داد و بیان کرد: خدمات پزشکی به صورت سرپایی صورت می گیرد. 

یکی از نوجوانان این موکب که کار کفاشی را بر عهده داشت، گفت: خیلی خوشحالم که در مناطق محروم به هم استانی هایم خدمات می کنم. 

حمیدمهدوی، مسئول موکب ثاراللهیان استان کرمان نیز گفت: این موکب به مدت ۷ سال در کربلای معلی به زائران امام حسین (ع) خدمات رسانی می کرد. 

او افزود: امسال به دلیل شرایط کرونایی امکان حضور این کاروان در کربلای معلی وجود نداشت؛ بنابراین تصمیم گرفتیم در روستا‌های محروم استان خدماتی را به هم استانی های خود داشته باشیم. 

مهدوی بیان کرد: شهرستان ریگان را با توجه به محرومیت انتخاب و به مدت ۳ روز است که در این شهرستان مشغول خدمت رسانی هستیم.

 او گفت: خدماتی در زمینه پزشکی، فرهنگی و مذهبی از سوی این موکب به اهالی روستا‌های محروم شهرستان ارائه  می شود. 

مسول موکب ثاراللهیان استان کرمان با بیان اینکه این کاروان روستا‌های محروم شهرستان را در اولویت قرار داده است، افزود: در همه شرایط؛ حتی در شرایط سخت نیز می‌توان خدمات رسانی را انجام داد. 

سرهنگ دهقانیان، فرمانده سپاه شهرستان ریگان با قدردانی از موکب ثاراللهیان استان کرمان گفت: این موکب به مناسبت اربعین امام حسین (ع) در ریگان مستقر و خدماتی را به اهالی ریگان انجام داد.

او با بیان اینکه این موکب تاکنون در زمینه‌های مختلف به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شهروند ریگانی خدمات رسانی کرده است، تصریح کرد: این موکب در روستاها در زمینه طبخ غذا، توزیع ماسک و توزیع لوازم التحریر خدمات رسانی می کند. 

فرمانده سپاه ریگان تصریح کرد: یکی از خدمات این موکب، ویزیت رایگان بیماران در روستا‌های شهرستان ریگان بود که از آن ها قدردانی می کنم. 

او بیان داشت: با توجه به شرایط کرونایی این موکب با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نان رایگان پخت و در اختیار اهالی محروم روستا‌های این شهرستان قرار می دهند. 

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.