سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چند درصد از دانش آموزان هرمزگانی اضافه وزن دارند؟

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: حدود ۱۸ درصد از دانش آموزان استان هرمزگان چاق یا دارای اضافه وزن هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علیرضا باقری، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در جلسه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) گفت: سلامت و توانایی جسمی دانش آموزان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار گرفته و بر نشاط و سلامت جسمانی دانش آموزان از طریق ورزش،تفریحات سالم فردی و گروهی و رعایت اصول تغذیه سالم نیز تاکید شده است.

باقری افزود: بر اساس غربالگری سال گذشته حدود ۱۸ درصد از دانش آموزان دختر و پسر ۷ تا ۱۸ ساله استان هرمزگان چاق یا دارای اضافه وزن هستند.

او گفت:طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) سال گذشته در ۱۵ مدرسه استان هرمزگان اجرا شد و امسال این طرح در همه مدارس استان در حال اجرا است.


بیشتر بخوانید


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: طرح غربالگری اولیه دانش آموزان از اول مهرماه در مدارس استان آغاز شده و تا اوایل آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت.

باقری گفت:پس از غربالگری و سنجش اولیه شاخص توده بدنی دانش آموزان، راهنمایی و مشاوره‌های لازم در زمینه کاهش وزن به دانش آموزان دارای اضافه وزن داده می‌شود و در اسفند ماه امسال نیز سنجش ثانویه شاخص توده بدنی آنان انجام خواهد شد.

او افزود: در روند اجرای طرح کوچ معلمان با خانواده‌ها در ارتباط هستند تا دانش آموزان با همکاری خانواده و مدرسه فعالیت‌ها را انجام دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: غربالگری دانش آموزان از نظر قد و وزن در مدرسه، خانه و مراکز بهداشت روستایی استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.