سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش بلیت موزه مردم شناسی مهاباد الکترونیکی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: سامانه یکپارچه فروش بلیت الکترونیکی موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی برای نخستین بار در موزه مردم شناسی مهاباد راه‌اندازی شد.

عبیدالله سرخابی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: باجه‌های فروش الکترونیکی بلیت در محل موزه مردم شناسی مهاباد مستقر شده و از این پس بازدیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به گیت فروش در ورودی این موزه به صورت الکترونیکی اقدام به تهیه بلیت کنند.

سرخابی با بیان اینکه راه‌اندازی این سامانه باعث افزایش سطح ارائه خدمات مناسب به گردشگران می‌شود، افزود: جلوگیری از ارائه بلیت‌های کاغذی و صرف هزینه کاغذ، تسهیل نظارت دقیق بر سیستم فروش و عرضه بلیت، دریافت آمار‌های به روز و لحظه‌ای، سرعت و سهولت و جلوگیری از اتلاف وقت بازدید کنندگان از جمله مزایای قابل توجه این طرح است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اضافه کرد: افزایش سطح خدمات به لحاظ کمی و کیفی برای گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (وزارتخانه) قرار دارد و الکترونیکی کردن سامانه فروش بلیت سایت‌های تاریخی نیز اقدامی در همین راستا است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه هم اکنون بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها به علت جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل است، گفت: در صورت بازگشایی این مکان دستگاه آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان است.

یکهزار و ۱۸۷ قلم انواع اشیای فرهنگی - تاریخی و مطالعاتی در موزه مردم شناسی این شهرستان هم اکنون برای بازدید عموم نگهداری می‌شود که شامل ۹۸۴ عدد شیء اهدایی، ۱۳۹ شیء فرهنگی - تاریخی، ۳۱ عدد شیء مطالعاتی، ۲۷ عدد شیء غیرفرهنگی - تاریخی و پنج شیء تقلبی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و از شهر‌های تاریخی استان با جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی به شمار می‌رود که دارای ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.