سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی وزرای خارجه قطر و انگلیس درباره مسئله فلسطین

محمدبن عبدالرحمن آل ثانی در لندن با دومینیک راب درباره مسئله فلسطین گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، محمدبن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در دیدار با دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در لندن بر ضرورت دستیابی به راه حلی «عادلانه» برای مسئله فلسطین تاکید کرد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف در این دیدار درباره مسئله فلسطین گفتگو کردند و رسیدن به راه حلی عادلانه و بر اساس قطعنامه‌های قانونی و بین المللی و تشکیل دو دولت و برپایی دولت فلسطینی مستقل بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را ضروری عنوان کردند.

در این بیانیه آمده است: در دیدار وزرای خارجه قطر و انگلیس روابط دوجانبه و همکاری میان طرفین به ویژه در عرصه سرمایه گذاری و اقتصاد رایزنی کردند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی و دومینیک راب تحولات منطقه و موضوعات مورد توجه طرفین را نیز بررسی کردند.

امضای توافقنامه صلح و عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی در ۱۵ سپتامبر در کاخ سفید و با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی موجب تضعیف بیش از پیش مسئله فلسطین و تقویت اشغالگری صهیونیست‌ها شد.

درحالی که در این توافقنامه اسمی از فلسطین نیامده است، مسئولان اماراتی و بحرینی مدعی هستند که این توافق به نفع فلسطین است و الحاق بخش‌های دیگری از کرانه باختری به اراضی اشغالی را لغو کرده است، مسئله‌ای که در واقعیت با تدام شهرک سازی‌های صهیونیست‌ها نقض شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.