دبیرکل جنبش جهاد اسلامی: میدان را در برابر دشمن خالی نمی‌کنیم

زیاد نخاله به مناسبت ۳۳ امین سالگرد تاسیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین سخنرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین،  زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در سخنرانی خود به مناسبت ۳۳ امین سالگرد تاسیس این جنبش گفت: برادران ما در همه جا ثابت کردند مسئولانه عمل می‌کنند و بر راه جهاد اصرار دارند. تغییرات بسیار پیچیده بین المللی رخ می‌دهد و شاهد تغییر نقشه ائتلاف بین المللی زیر نظر وقیحانه آمریکا هستیم.

او در ادامه گفت: موج عادی سازی روابط با اشغالگران در چارچوب تغییر نقشه منطقه با هدف وارد کردن آن زیر سلطه اسرائیل و تامین منافع این رژیم صورت می‌گیرد و برای تحقق آن می‌خواهند هویت، تاریخ و اعتقادات ما را از بین بروند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در ادامه سخنرانی خود افزود: با صلح خیالی خود می‌خواهند منطقه را بر هم بزنند و متاسفانه گام خطرناکی به جلو برداشتند. موضع اتحادیه عرب نشانه ضعف موضع عربی است. از موضع ملت‌ها در حمایت از فلسطین و قدس اطمینان داریم و همچنان امیدواریم که طرح به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را رد کنند.

نخاله افزود: بر ائتلاف خود با همه گروه‌های پایداری و مقاومت در برابر برنامه‌های آمریکایی- صهیونیستی در منطقه و جهان تاکید می‌کنیم. طرح سازش آمریکا که واشنگتن برای اجرای آن تلاش کرد با مخالفت گسترده و فراگیر فلسطینی‌ها روبرو شد. ملت ما همچنان در مرحله آزادسازی قرار دارد و مقاومت اولویت ماست.

او تاکید کرد: بدون وحدت فلسطینی، ملت ما نخواهد توانست از مرحله فعلی عبور کند. وحدت فلسطینی به معنای کنار گذاشتن برنامه تاریخی ما برای فلسطین نیست و هرگز حاضر نیستیم اسرائیل را به رسمیت بشناسیم. دعوت به حرکت در مسیری مشابه به توافقنامه اسلو را نمی‌پذیریم و خط دفاع اول ما ملت فلسطین است. ما خواهان تدوین برنامه ملی فلسطینی هستیم. اولویت ما همین است و اولویت دیگری نداریم. بازگشت به نتایج توافقنامه اسلو را رد می‌کنیم. حرکت در مسیر توافق ملی پس از شکست در طرح اسلو بود و همه طرف‌ها این موضوع را قبول دارند.

نخاله افزود: سازمان آزادی بخش فلسطین باید با سازماندهی جدید چارچوب فراگیر برای همه فلسطینی‌ها باشد. وحدت ملی سوپاپ اطمینان برای مسئله فلسطین است. باید توهم تغییر در اوضاع منطقه‌ای را کنار بگذاریم و باور ما آن است که مقاومت کارآیی خودش را ثابت کرد. وحدت ملی برای خروج از بن بستی که در آن قرار داریم کافی است تا بتوانیم به برنامه ملی برسیم. در انتخابات شورای ملی شرکت خواهیم کرد به شرط آنکه جدا از مجلس قانونگذاری باشد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان آزادی بخشی که ما برای عضویت در آن تلاش می کنیم، نباید رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته باشد و هر نوع توافق سابق با آن را باید متوقف کند. ما بخشی از مجلس قانونگذاری نخواهیم بود که اسرائیل را به رسمیت بشناسد. مانع از هیچ توافق یا تفاهم داخلی که پایه اصلی آن به رسمیت نشناختن اسرائیل باشد، نخواهیم شد. به طور گسترده در تحرکات مردمی به صورت توافقی شرکت خواهیم کرد و گروه های مقاومت همچنان عادی سازی روابط را رد خواهند کرد. ما همچنان در میدان باقی می مانیم و ملت فلسطین با تکیه بر مقاومت سربلند خواهد بود و هر نوع راه حلی را که حقوق تاریخی آن را نقض کند، رد خواهد کرد. از همه مبارزان گروه های فلسطینی می خواهم تا در آماده باش کامل باشند، زیرا ما هنوز در میدان نبرد حضور داریم. از هیچ تلاشی برای آزادی همه اسیران فروگذار نخواهیم کرد و اشغالگران را مسئول حفظ جان اسیران به ویژه ماهر الاخرس می دانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار