سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مستندات ثبث اصلاندوز به عنوان «شهر ملی ورنی» تهیه شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: مستندات ثبث اصلاندوز به عنوان «شهر ملی ورنی» تهیه و به شورای راهبردی انتخاب شهر ملی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر محمودی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه شهر اصلاندوز از نظر تولید ورنی بیشترین حجم تولید و بالاترین آمار جمعیت فعال صنایع دستی را داراست، ثبت آن به‌عنوان «شهر ملی ورنی» در فهرست آثار ملی درخواست شده است.

او افزود: مستندات ثبث اصلاندوز به عنوان «شهر ملی ورنی» تهیه و به شورای راهبردی انتخاب شهر ملی ارسال شده است و پس از بررسی‌های لازم در این شورا اصلاندوز شهر ملی ورنی خواهد بود که این امر تاثیرات مثبتی در زمینه تولید این رشته از صنایع‌دستی و معرفی آن را به دنبال خواهد داشت.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: ورنی مغان دارای نشان‌های ملی مرغوبیت و نشان جغرافیایی ثبت جهانی است که با توجه به ظرفیت‌های این صنایع دستی می‌توانیم شاهد ثبت ملی آن باشیم.

محمودی با اشاره به فعالیت بیش از ۶ هزار بافنده ورنی در سطح استان گفت: اغلب این افراد در شهر اصلاندوز فعالیت می‌کنند و بعد از آن شاهد تولید ورنی در شهر‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و مشگین‌شهر هستیم که تولیدان این صنعتگران از کیفیت و تنوع نقش بالایی برخوردار است.

او افزود: در حال حاضر زیرساخت‌های مورد نیاز برای ثبت شهری اصلاندوز به عنوان شهر ملی ورنی وجود دارد که بخشی از این زیرساخت‌های راه‌اندازی مرکز آموزش صنایع دستی در این شهر و وجود بافندگان متعدد ورنی است.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.