معاون صنایع دستی استان اردبیل گفت: با تهیه مستندات و اطلاعات اولیه پرونده ثبت ملی شهر‌های استان اردبیل برای ثبت ملی به وزارت میراث فرهنگی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر محمودی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با تهیه مستندات و اطلاعات اولیه پرونده ثبت ملی شهر‌های استان اردبیل تهیه و درخواست ثبت ملی این شهر‌ها به وزارت میراث‌فرهنگی ارسال شد تا در این زمینه اقدام شود.

او این شهر‌ها را شامل شهرستان مرزی اصلاندوز و شهر مرزی عنبران سفلی برشمرد و گفت: ثبت اصلاندوز به عنوان شهر ملی ورنی و عنبران سفلی از توابع شهرستان نمین به عنوان شهر ملی گلیم و مسند از وزارت درخواست شده و پیگیری می‌کنیم تا ثبت ملی این شهر‌ها محقق شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: با توجه به اینکه این دو شهر از نظر تولید صنایع‌دستی بیشترین حجم تولید و بالاترین آمار جمعیت فعال صنایع‌دستی را دارا هستند، ثبت آن‌ها به عنوان شهر‌های ملی صنایع دستی استان اردبیل در فهرست آثار ملی درخواست شده است.

محمودی بیان کرد: گلیم عنبران دارای نشان مهر اصالت یونسکو و نشان‌های مختلف مرغوبیت ملی و ورنی مغان دارای نشان‌های ملی مرغوبیت و نشان جغرافیایی ثبت جهانی است که با توجه به ظرفیت‌های این صنایع‌دستی می‌توانیم شاهد ثبت ملی آن‌ها باشیم.

او عنوان کرد: در این دو رشته صنایع دستی هنرمندان مختلفی در شهر‌های عنبران و اصلاندوز فعالیت می‌کنند که در تلاش برای معرفی این صنایع و حمایت از صنعتگران ورنی مغان و گلیم عنبران هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.