سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علیرضا رئیسی:

تا پایان سال ۲۰۰ خانه بهداشت عشایری راه‌اندازی می‌شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت از راه‌اندازی ۲۰۰ خانه سلامت عشایری تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا رئیسی در هشتمین آئین پویش ره سلامت که همزمان با روز ملی روستا و عشایر و با افتتاح ۳۱۳ طرح حوزه سلامت انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر برای جمعیت ۲۲ میلیون نفری روستایی و عشایر، در هیچ کجای ایران، هیچ روستایی با ۱۰۰۰ نفر جمعیت نیست که یک خانه بهداشت نداشته باشد.

او افزود: برای بیش از یک میلیون عشایر برای اولین بار کانکس‌های بهداشت سیار مجهز همانند خانه‌های بهداشت به صورت استاندارد راه‌اندازی شده و ۸۰ خانه بهداشت سیار عشایری امروز افتتاح می‌شود. تا پایان سال هم ۲۰۰ خانه بهداشت عشایری راه اندازی می‌شود و تا پایان دولت همه جمعیت عشایر کشور از خدمات بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: راه‌اندازی خانه‌های بهداشت عشایری ایران در دنیا بی‌نظیر است و امکان ندارد در دنیا چنین عدالتی در سلامت وجود داشته باشد که مردم مناطق روستایی و عشایر از خدمات با استانداردی همانند سایر مردم، بهره‌مند شوند.

 رییسی افزود: در استان فارس تا قبل از سال ۹۲ بودجه عمرانی بخش عشایر ۵ میلیارد تومان بود که در حال حاضر بیش از ۶ برابر شده است و خوشحالیم که امروز ۳۱۳ پروژه حوزه سلامت روستایی و عشایری در ۵۶۲ نقطه کشور به بهره برداری می‌رسد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.