سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱ روستای فاقد برق سیستان و بلوچستان برق‌دار شد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ روستای فاقد برق این استان امروز در مراسمی با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس برقدار و ۱۸۷ خانوار از مزایای روشنایی برق بهره‌مند شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خلیل عوض‌زاده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آیین افتتاح برق رسانی به ۱۵۰ روستای فاقد برق کشور امروز با حضور رییس جمهوری و در قالب بیست و سومین هفته پویش هر هفته الف - ب ایران از طریق ویدیو کنفرانس در استان هرمزگان در حال برگزاری است.

او  با بیان اینکه سهم سیستان و بلوچستان از این تعداد روستای فاقد برق ۱۱ مورد است افزود: روستاهای تابعه شهرستان های زاهدان، کنارک، نیکشهر، سراوان و سرباز در این طرح برق رسانی شدند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای برق رسانی به این تعداد روستا سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است.

او  تصریح کرد: ۳۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط، هفت کیلومتر شبکه فشار ضعیف، سه دستگاه ترانسفورماتور ۲۵ کاوآ، هفت دستگاه ترانسفورماتور ۵۰ کاوآ و سه دستگاه ترانسفورماتور ۱۰۰ کاوآ از جمله تجهیزات استفاده شده برای برقرسانی به این تعداد روستا است.

عوض زاده با بیان اینکه بیش‌ از ۹۴ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از نعمت برق پایدار برخوردار هستند افزود: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار که کد آبادی دارند کار برقرسانی آنها انجام شده و باقی‌ مانده روستاها فاقد برق در صورت صدور مجوز خدمات دهی از سوی منابع طبیعی و شورای حفاظت از اراضی ملی به قید فوریت در برنامه برقرسانی قرار خواهند گرفت.

او با بیان اینکه تعداد روستاهای برقدار شده سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید ۶۶۰ روستا با رشد ۱۳.۴۸ درصدی است گفت: تعداد انشعابات برق این استان در دولت تدبیر و امید ۲۶۷ هزار و ۲۵۹ مورد بوده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.