مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۳ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۳ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عاملان تیراندازی شبانه زابل

 جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی ودستگیری عاملان تیراندازی شبانه زابل در عملیات هدفمند و هوشمندانه پلیس این شهرستان خبر داد.

 سردار "احمد طاهری  گفت: در پی تیراندازی شبانه و ایجاد رعب وحشت برای شهروندان در بلوار ارتش شهرستان زابل، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این تیراندازی در همان ساعات اولیه وقوع جرم، به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس شهرستان زابل قرارگرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان افزود: ماموران پلیس مبارزه بامواد مخدر شهرستان زابل با انجام اقدامات تخصصی و گشت زنی‌های نامحسوس، موفق شدند در کمترین زمان ممکن عاملان تیراندازی را که ۳ نفر بوده و با یک دستگاه خودروی پراید در حال تردد در یکی از مسیر‌های فرعی در شهرستان زابل بودند، دراقدامی غافلگیرانه و قبل ازهرگونه عکس العملی دستگیرکردند.

سردار طاهری تصریح کرد: دربازرسی ازخودروی این افراد که بین ۲۱ تا ۲۴ سال سن داشتند یک قبضه اسلحه گرم بکار رفته در تیراندازی‌ها کشف و طی بازجویی به عمل آمده این افراد دستگیر شده به تیراندازی‌های غیر مجاز ورعب و وحشت شهروندان اعتراف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان در خاتمه با بیان اینکه، متهمان دستگیرشده پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، تأکید کرد: نیروی انتظامی مصمم است با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی که با تیراندازی‌های غیر مجاز آسایش شهروندان را برهم می‌زنند به صورت قاطعانه برخورد می‌کند.

کشف تلویزیون‌های قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در کنارک

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان"کنارک" از کشف تلویزیون‌های خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ "موسی معمری اظهار داشت: روز گذشته در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پاسگاه کهیر شهرستان "کنارک "، هنگام گشت زنی در محور زرآباد – کنارک موفق به توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا هایلوکس و دستگیری یک قاچاقچی شدند.

او  افزود: ماموران پاسگاه کهیر در بازرسی از خودرو ۲۴ دستگاه تلویزیون خارجی قاچاق فاقد مجوز گمرکی کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کنارک با بیان اینکه ارزش کالا‌های کشف شده بنا بر اظهار نظر کارشناسان مرتبط ۲ میلیارد ریال اعلام شده، تصریح کرد: خودرو به پارکینگ انتقال و متهم با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.

کشف ۲۹ فقره سرقت در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کشف ۲۹ فقره انواع سرقت خبر داد.

پسرهنگ "حسن کیخا  گفت: در راستای برخورد قاطع با سارقان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با حضور ماموران انتظامی در سطح شهرستان ایرانشهر به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح ۲۵ سارق شناسایی و دستگیر که در بازجوئی و تحقیقات فنی به ۲۹ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ کیخا با بیان اینکه بسیاری از سارقان دستگیر شده حرفه ایی و سابقه دار هستند که از غفلت مردم سوءاستفاده و اقدام به ارتکاب انواع سرقت از مالباختگان می‌کردند، خاطر نشان کرد: تعداد ۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی و مقدار قابل توجهی اموال مسروقه نیز در این طرح کشف شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، خاطر نشان کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی در پیشگیری از سرقت توسط شهروندان، از آنان خواست توجه به هشدار‌های پلیسی را یک اصل مهم در زندگی خود قرار داده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در تفتان و وقوع ۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان تفتان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و دستگیری ۴ سارق و کشف ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ"مسلم بزی" فرمانده انتظامی شهرستان تفتان اظهار داشت: درراستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ماموران این فرماندهی درقالب تیم‌های عملیاتی، انتظامی و با انجام کار اطلاعاتی و گشت زنی هدفمند موفق به شناسایی و دستگیری ۴ سارق و خرده فروش مواد مخدر شدند.

این مقام انتظامی افزود: در این راستا ۵ فقره سرقت به همراه مقادیری زیادی اموال مسروقه و همچنین یک دستگاه خودروی سرقتی کشف و به مالباختگان تحویل شد.

سرهنگ بزی در پایان ضمن تقدیر از همکاری مردم با نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت از شهروندان خواست تا هرگونه مورد مشکوک را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف کاغذ احتکاری از انباری در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از کشف یک هزار و ۹۰۰ بسته کاغذ احتکار شده، در بازرسی از یک انبار خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی وصول خبری مبنی بر احتکار محموله‌ای کاغذ داخل انباری در یکی از خیابان‌های شهر زابل بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران مبارزه باقاچاق کالا وارز این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از این انبار تعداد یک هزار و ۹۰۰ بسته کاغذ در اندازه‌های مختلف کشف شد.

سرهنگ ثمره حسینی با اشاره به شناسایی یک فرد متخلف در این رابطه بیان داشت: ارزش کاغذ‌های کشف شده توسط کارشناسان مرتبط ۹۹۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با هرگونه اقدامی که به اقتصاد کشور ضربه می‌زند به شدت برخورد کرده و از شهروندان انتظار می‌رود در صورت اطلاع از این گونه اخبار موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توصیه‌های پلیس پیشگیری زاهدان به اصناف در پیشگیری از وقوع سرقت

پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان به منظور پیشگیری از وقوع سرقت به مغازه داران و متصدیان صنوف هشدارداد.

پیشگیری فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در راستای پیشگیری از وقوع سرقت مغازه، توصیه‌های را به صنوف ارائه و از مغازه داران و متصدیان اصناف خواست، توصیه‌های انتظامی را جدی بگیرند.

در این توصیه‌ها آمده:

از نگهداری وجوه نقد بیش از حد معمول در مغازه خودداری نموده سریعاً آنرا به بانک بسپارید.

چنانچه محل‌کسب شما از درب آهنی وشیشه‌ای برخورداراست، برای بالا بردن ضریب اطمینان هردو را قفل نمائید.

برای قابل رؤیت بودن داخل مغازه خود، از کرکره مشبک استفاده نمائید.

از آنجا که قفل‌های معمولی به راحتی با قیچی بریده می‌شوند، حتی الامکان از قفل‌های سوئیچی استفاده کنید.

بوسیله جوش دادن میله‌های محکم فلزی، راه نفوذ سارقین را از طریق کانال کولر، هواکش و تابلو‌های تبلیغاتی مغازه مسدود نمائید.

به منظور نگهداری مقطعی و ضروری وجوه نقد خود، ازگاو صندوق سالم و محکم استفاده نموده و ترجیحاً آن را بصورت نامحسوس در داخل دیوار جاسازی نمائید.

برای پیشگیری از سرقت به روش توپی زنی، قفل مغازة خود را بگونه‌ای نصب نمائید که توپی آن همسطح با بدنه در باشد. یا اینکه لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهید.

چنانچه در مجاورت یا پشت مغازه شما ملک مخروبه‌ای وجود دارد دیوار مغازه را با آهن و بتون، محکم و غیر قابل نفوذ نمائید.

در صورت لزوم محل کسب خود را به سیستم هشداردهنده مجهز نموده و آنرا بگونه‌ای نصب نمائید که تشخیص آن برای دیگران بسهولت ممکن نباشد.

محوطه بیرونی مغازه خود را از روشنایی کافی برخوردار سازید.

شب‌ها یک لامپ را روشن بگذارید تا داخل مغازه از بیرون کاملاً نمایان باشد.

هنگام تغییر محل کسب حتماً توپی قفل‌ها را تعویض نمائید.

چنانچه به هر دلیل کارگر یا شاگردتان به کار خود پایان داد، یا خودتان نسبت به اخراج او اقدام نمودید، حتماً تمامی قفل‌ها را تعویض نمائید.

تا اطمینان کامل از صداقت شاگردتان از در اختیار گذاردن کلید مغازه و گاوصندوق به وی خودداری نمائید.

قبل از استخدام کارگر، کارمند و منشی، پیشینه کاری و سوابق اخلاقی و خانوادگی وی را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

هرگز محل کسب خود را به افراد ساده لوح، نابالغ و کم تجربه نسپارید.

هرگز محل کار خود را در حضور مشتری ترک ننمائید.

چنانچه در مغازه تنها هستید به منظور آوردن اجناس مورد تقاضای مشتریان ناشناس خود به پستو یا قسمت انتهای مغازه نروید.

به هنگام مواجهه با افراد مظنون در مغازة خود، مشخصات کامل آنان را به خاطر سپرده یادداشت کنید و در اولین فرصت به اطلاع مأموران انتظامی برسانید.

از ورود افراد ناشناس و مظنونی که به عناوین مختلف قصد شناسایی محل کسب شما را دارند بطور جدی ممانعت بعمل آورید.

به کارگران و خدمه خود اجازه ندهید که افراد ناشناس را بعنوان دوست و همشهری به محل کار بیاورند.

ممکن است مشتری اقلامی را که خریداری نموده است بر روی زمین ریخته و وانمود کند که به کمک احتیاج دارد. در اینگونه موارد بیشتر مراقب اعمال و رفتار مشتری باشید.

از تجمع افراد بعنوان پاتوق در محل کسب خود ممانعت بعمل آورید.

در مواقع قطع برق مراقبت‌های لازم را بیش از پیش اعمال نمائید.

از چیدن اجناس و اشیاء کم حجم که سرقت آن‌ها براحتی امکان پذیر است در خارج از مغازه خودداری نمائید.

درصورتی که محل کارشما ازسیستم هشداردهنده برخوداراست بطورمرتب آن را کنترل نموده ومعایب آنرا برطرف کنید.

از خرید اموال، اشیاء وجواهرات بدون فاکتور و مدارک کافی از افراد ناشناس جداً خودداری نموده مراتب را به مراکز ۱۱۰ پلیس اطلاع دهید.

در مواقع تعطیلات مستمر حتماً به مغازه سرکشی و قفل‌ها را بازدید نمائید.

شماره سریال اموال و لوازم صوتی و تصویری و سایر لوازم قیمتی محل کسب خود را در دفتری مخصوص ثبت کرده و از آن‌ها عکس و فیلم تهیه نمائید.

گاو صندوق را حتما به طور مخفی در داخل دیوار جا ساز کنید.

از تحویل دادن کلید گاو صندوق به شاگرد خودداری کنید.

قفل آویز را طوری نصب نمایید که محل نصب تا زمین حدوداً ۳۰ سانتی متر فاصله داشته باشد.

سعی کنید در ایام تعطیل به مغازه سرکشی کنید تا از عدم تعویض قفل و باز نشدن در، اطمینان حاصل نمایید.

در صورت تغییر مکان محل کسب، قبل از هر اقدامی، توپی قفل‌های محل کسب جدید را تعویض نمایید

در‌های ورودی و دیوار‌های جانبی و گاو صندوق را به سنسور‌های ضربه‌ای و لرزشی مجهز نمایید.

از اموال و اقلام گران‌بهای موجود در مغازه عکس تهیه کنید.

مراقب باشید افراد کف‌زن، جیب‌بر به عنوان مشتری وجوه نقد و اجناس قیمتی شما را به سرقت نبرند.

حادثه واژگونی وانت نیسان در محور "مورتی –سیرکان" با یک کشته

واژگونی یک دستگاه وانت نیسان در محور مورتی-سیرکان شهرستان سراوان منجر به فوت سرنشین ۳۰ ساله آن شد.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده" رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: شب گذشته در پی گزارش یک فقره واژگونی در شهرستان سراوان در محور "مورتی به سیرکان" در بخش بم پشت شهرستان بلافاصله اکیپ گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه وانت نیسان به دلایل نامعلومی با یک نفر سرنشین از جاده منحرف و واژگون که سرنشین آن به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارشناس پلیس راه علت حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه خودرو اعلام داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار