سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۵ مرکز مراقبت پرستاری آماده خدمت به بیماران بدحال یا کرونایی

۶۵ مرکز مراقبت پرستاری در تمام نقاط شهر مشهد آماده خدمت رسانی به بیماران بدحال و یا بیماران کرونایی بستری در منزل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیررضا صالح مقدم مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل براساس قوانین وزارتی جزو مراکز خصوصی به شمار می‌روند و از طریق دانشگاه علوم پزشکی به کارشناس پرستاری این مراکز مجوز کار داده می‌شود تا براساس شرح وظایف و تعرفه ابلاغی، مراقبت از بیماران را انجام دهد.

او افزود: این مراکز مراقبت پرستاری برای بیماران کرونایی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند تا به خصوص در شرایط عود بیماری به مراکز درمانی عمومی مراجعه نکنند.

بیشتر بخوانید

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این کارشناسان پرستاری خدماتی همچون تزریقات، سرم تراپی، پانسمان و ارائه آموزش‌های مراقبت از خود در منزل به مردم ارائه می‌دهند.

صالح مقدم با اشاره به اینکه در هر مرکز حدود ۵ پرستار به کارگیری می‌شوند که کمک شایانی به اشتغال زایی کادر پرستاری می‌کند، بیان کرد: مدیریت پرستاری در تماس با بیمارانی که خدمات پرستاری دریافت کرده اند، میزان رضایت بیمار و تعرفه‌های دریافتی را بررسی می‌کند و این مراکز هم به لحاظ کیفیت ارائه خدمت توسط کارشناسان حوزه مدیریت پرستاری دانشگاه مورد ارزشیابی قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: در شرایط کرونایی تقاضای تاسیس مراکز خدمات پرستاری نسبت به گذشته افزایش یافته است.
 
انتهای پیام// م.ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.