سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاج‌رضایی: قیمت بازیکنان فوتبال غیر منطقی است/ با دیدن این ارقام واقعا متحیر می‌شوم

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد افزایش عجیب قیمت بازیکنان فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

مهدی حاج‌رضایی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد افزاش عجیب قیمت بازیکنان فوتبال کشورمان اظهار داشت: قیمت بازیکنان فوتبال غیر منطقی است. اگر از جامعه فوتبال خارج شویم و نگاهمان را گسترده‌تر کنیم آیا قیمت‌هایی که وجود دارد واقعی است؟ من فکر می‌کنم در این بین یک جور فرصت طلبی نیز ایجاد شده است. بازیکنان متوجه شده اند که با زیاده خواهی می‌توانند پول بیشتر بدست آورند. وقتی به این موضوع فکر می‌کنم ناخودآگاه به یک قیاس کشیده می‌شوم. وقتی بازیکنان این روز‌های فوتبال را با بازیکنان دهه ۶۰ و حتی نسل خودم مقایسه می‌کنم می‌بینم سطح کیفیشان به جز چند مورد استثنا سطح کیفی پایین تری دارند.

با دیدن افزایش قیمت بازیکنان واقعا متحیر می‌شوم

او ادامه داد: با دیدن افزایش قیمت‌ها واقعا متحیر می‌شوم. وقتی از طریق رسانه‌ها متوجه می‌شوم فلان بازیکنی که فوتبالش را دیده ام چه قیمتی دارد برایم بسیار عجیب است و مرا شگفت زده می‌کند. بخشی از این اتفاق تحت تاثیر مدیریت ضعیف است که به راحتی تسلیم می‌شود و بخشی دیگر این موضوع مربوط به این می‌شود که ما آکادمی‌هایی نداریم که بازیکن تولید کنند. با بالا رفتن تعداد بازیکن خوب در بازار نقل و انتقالات قیمت‌ها نیز شکسته خواهد شد و این افراد دیگر نمی‌توانند چنین قیمت‌های نجومی را برای خودشان تعیین کنند.


بیشتر بخوانید


باشگاه‌های خصوصی با این شرایط نمی‌توانند پا به پای دولتی‌ها پیش بروند

حاج‌رضایی در مورد اینکه تیم‌های دولتی در این افزایش قیمت‌ها تاثیر دارند یا خیر، بیان کرد: تیم‌های دولتی دلشان برای کسی نمی‌سوزد و این پول را از دولت می‌گیرند و به بازیکنان تزریق می‌کنند. اما بخش خصوصی نمی‌تواند پا به پای آن‌ها پیش بروند. این اتفاق می‌تواند توسط باشگاه‌هایی که به عنوان مثال پشتوانه‌ای مانند شرکت‌های خودروسازی و یا صنایع سنگین هستند رخ دهد. وقتی بازیکن وارد زمین می‌شود همه متوجه می‌شوند که او کیفیت لازم را ندارد. بحث در مورد این موضوع می‌تواند گسترش پیدا کند و از کارشناسان اقتصادی سوال شود که دلیل این اتفاق چیست. الان ما در زندگی روزمره مان گاهی اوقات با دیدن قیمت‌ها حیرت زده می‌شویم. همه چیز به هم وصل است و یکسری فرصت طلب چه در فوتبال و چه در جامعه در حال سوء استفاده کردن از این موضوع هستند. انگار هیچ نظارتی روی این اتفاقات وجود ندارد.

درد زیاد است، اما متاسفانه گوش شنوایی که به دنبال درمان برود وجود ندارد

او در مورد بازیکنان هم نسل خودش و شرایطی که این روز‌ها دارند گفت: این اتفاق جفا در حق خیلی‌ها است. چند بازیکن هم نسل من که فوتبالشان هم خیلی خوب بوده و در تیم ملی حضور داشته اند الان داروهایشان را دوستانشان تهیه می‌کنند. این افراد پیراهن تیم ملی را پوشیده اند و ما بازی هایشان را نگاه می‌کردیم، اما حالا جیبشان خالی  و جسمشان مریض است. مسئولان ورزش کشور که فقط بلدند حرف بزنند حاضر نیستند درصدی از درآمدشان را به نسلی که پول نگرفته اند، اختصاص دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.