سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز در گزارشی بررسی کرد؛

آیا بیماری رئیس‌جمهور آمریکا جدی است؟

پزشکان و کارشناسان با بررسی دارو‌های تجویز شده برای رئیس‌جمهور آمریکا، وضعیت جسمانی او را برخلاف ادعا‌های کاخ‌سفید نامساعد می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با گذشت چهار روز از اعلام ابتلای رئیس جمهور آمریکا به ویروس کرونا و بستری بودن او در بیمارستان، پزشکان و کارشناسان خارج از تیم پزشکی دونالد ترامپ، سوالاتی را درباره شدت بیماری او مطرح می‌کنند.

پزشکان معتقدند استفاده از داروی دگزامتازون، داروی ضد التهاب، مهمترین نشانه ای است که ثابت می‌کند رئیس جمهور آمریکا به نوع شدیدی از کرونا مبتلا شده است. هر چند تیم پزشکی ترامپ روز یکشنبه اعلام کرد رئیس جمهور پس از دو بار افت سطح اکسیژن خون، داروی استروئیدی دریافت کرده، حال او رو به بهبودی است و روز دوشنبه از بیمارستان مرخص می‌شود.

با این حال دکتر دانیل مک کوئیلن، متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان و مرکز پزشکی لاهی در بورلینگتون، ماساچوست تحلیل متفاوتی از اظهارات تیم پزشکی ترامپ دارد. مک کوئیلن می‌گوید آنچه از توضیحات کنفرانس خبری شنیدم نشان می‌دهد که رئیس جمهور به بیماری شدیدتری نسبت به تصویر خوش بینانه‌ای که ارائه می‌شود، مبتلا شده است.

انجمن بیماری‌های عفونی آمریکا می‌گوید دگزامتازون در افراد مبتلا به کووید-۱۹ بحرانی یا شدید که به اکسیژن اضافی نیاز دارند، مفید است. اما مطالعات نشان می‌دهد که این دارو در افرادی که نوع خفیف تری از بیماری را دارند مفید نیست و حتی ممکن است مضر هم باشد.

دکتر استوارت کوهن، رئیس مرکز بیماری‌های عفونی در کالیفرنیا می‌گوید با توجه به اینکه بیمار ۷۴ ساله و دارای اضافه وزن است احتمالا در معرض خطر بالای شدت عوارض ناشی از ابتلا به کرونا خواهد بود. وی و تیم پزشکی که ماه‌ها بیماران مبتلا به کرونا را تحت مطالعه داشته اند، نیز با توجه به دارو‌های تجویز شده برای ترامپ، بر شدت بیماری او تاکید دارند.

همچنین پزشکان اعلام کردند داروی دگزامتازون تنها برای بیمارانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در وضعیت بدتری از نظر شدت علائم قرار دارند. متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه جانز هاپکینز نیز بر این موضوع صحه گذاشته و می‌گوید ما تنها به بیمارانی که نیاز به اکسیژن مکمل دارند، دگزامتازون می‌دهیم.

بنا به نوشته رویترز، بیماری کرونا اغلب دارای دو مرحله است اول عفونت ویروسی و در برخی موارد واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بیمار که خود می‌تواند به اندام‌ها آسیب بزند.

از سوی دیگر راجش گاندی، متخصص بیماری‌های عفونی در ماساچوست می‌گوید افراد مبتلا به کرونا یک هفته پس از ابتلا علائمی از جمله تنگی نفس را از خود بروز می‌دهند و بهبودی کامل آن‌ها زمان بر است.

روز گذشته مارک میدوز، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید فاش کرد که وضعیت جسمانی دونالد ترامپ در روز جمعه بسیار بدتر از آن چیزی بوده که به صورت علنی اعلام شد. از روز جمعه که ترامپ شخصا ابتلایش به ویروس کرونا را علنی کرد تاکنون اخبار ضد و نقیضی از وضعیت جسمانی او منتشر می‌شود. ترامپ در آخرین توئیتی که منتشر کرد از بهبود وضعیت جسمانی خود گفت.

پایگاه بلومبرگ با اشاره به اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت سلامت ترامپ نوشت آنچه رئیس جمهور آمریکا از وضعیت خود می‌گوید با گفته‌های پزشکش در تضاد است و این نشان می‌دهد هنوز در داخل کاخ سفید ابهاماتی در مورد سلامت دونالد ترامپ وجود دارد و همه چیز نامشخص است؛ جائیکه مشاور امنیت ملی آمریکا از آمادگی برای هر سناریوی مرتبط با سلامتی ترامپ می گوید و وزیر خارجه نیز اظهارات مشابهی را امروز مطرح کرد.

به گفته برخی منابع، تمام این تلاش‌ها برای خوب جلوه دادن حال ترامپ با این هدف انجام می‌شود که رئیس جمهور آمریکا و متحدانش بتوانند به مبارزات انتخاباتی خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
منصور
۰۷:۲۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
ببخشید // چرا کله گنده های خارجی درق درق کرونا میگیرن ؟؟اوخت کله گنده های ما سرو مورو گنده میچرخن
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
جنبه فریب مردم آمریکاداردمثلا من درراه کشور فداکاری میکنم بیمارشدم توانایی خوبی دارم توانستم کروناراشکست دهم وحس ترحم مردم رابالاببردوحرفهاوقولهای زیادی داشتم بیماری مانع شدوبدگویی ازخودش توسط رقبایش راکمترکندوخیلی چیزای دیگر... آقای ترامپ بیمارنیست.