سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح قرارگاه امنیت غذایی مرودشت

قرار گاه امنیت غذایی مرودشت با هدف جهش تولید افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رحیمی مدیر جهاد کشاورزی مرودشت، گفت: افزایش بهره وری پایدار در تولید از طریق انتقال دانش به کشاورزان با بهره گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه و دانش آموختگان مهندسی کشاورزی از اهداف اصلی افتتاح  قرارگاه امنیت غذایی در مرودشت است.

او، بیان کرد: ۱۶۸ نفر از فارغ التحصیلان و مهندسین کشاورزی با عنوان مربی جهش تولید در این شهرستان آموزش دیده اند و در زمینه ترویج آموزش و بازدید از مزارع و محصولات راهبردی گندم، جو، ذرت، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی به بهره برداران کمک می‌کنند.
 
رحیمی با اشاره به ظرفیت شهرستان مرودشت در تولید محصولات راهبردی از جمله، گندم، جو و ذرت تصریح کرد: مرودشت ۲۰ درصد ظرفیت اجرای طرح امنیت غذایی و تربیت مربیان جهش تولید در کل استان را به خود اختصاص داده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت، ادامه داد: کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور، افزایش بهره وری و پایداری خودکفایی، اشتغال زایی مستقیم تعداد زیادی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و دامپروری و بهبود معیشت کشاورزان و دامداران از پیامد‌های اجرای برنامه‌های جهش تولید است.
 
او، افزود: شهرستان مرودشت دارای ۱۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است و سالانه بالغ بر ۹۰ هزار هکتار محصولات راهبردی گندم و جو در این شهرستان کشت و ٢۵ درصد گندم استان فارس در مرودشت تولید می شود.
 
انتهای پیام/ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.