سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلایه رکورددار نیمه ماراتن از کج سلیقگی فدراسیون دو و میدانی

جعفر مرادی دونده نیمه ماراتن به نحوه محاسبه رکورد خود در لیگ دو و میدانی معترض شده است.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر مرادی دونده نیمه ماراتن کشورمان در لیگ دو و میدانی با ثبت رکورد ۱:۰۸.۴۵ ساعت قهرمان این رقابت‌ها  شد، اما رکورد این ورزشکار ثبت نشده است.  

مرادی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: من در یک هفته گذشته با کمیته آموزش تماس گرفتم و رستمی حد نصاب  ۷۰ معادل با ۱۰: ۱ را برای رکورد ماده نیمه ماراتن  لیگ دو و میدانی اعلام کرد و من امروز رکورد ۰۸: ۱  را به جا گذاشتم و روی کاغذ ورودی رکورد ایران را در مسابقات باشگاه‌ها  جابه جا کردم. در حال حاضر یکی از ورزشکاران حکمی برای فدراسیون دو و میدانی فرستاده است که رکورد ۶۷ را در اختیار دارد و آن را قرار است به عنوان رکورد باشگاه‌ها مدنظر قرار بدهند.

من به ثبت نشدن رکوردم اعتراض می کنم  

او ادامه داد: مشکل من این است که فدراسیون دو و میدانی رکورد ۷۰ را برای دوی نیمه ماراتن اعلام کرده بود، اما بعد از مسابقه  رکورد ۶۷ را مدنظر قرار داد. اگر زودتر این رکورد را اعلام می‌کردند  در آن صورت من پایین‌تر از این حد نصاب می‌دویدم. در حال حاضر رکورد من را حساب نمی‌کنند. به طور حتم من به این موضوع اعتراض می‌کنم.  

دونده نیمه ماراتن تیم سپاهان درباره سطح مسابقات دو و میدانی گفت: متاسفانه دو‌های نیمه استقامت رو به نزول است و ورزشکاران کمی در این ماده شرکت می‌کنند و آن‌ها حق دارند، چون خروجی مثبتی برای آنها ندارد. دو و میدانی کار  هزینه هنگفت می‌کند، اما خروجی منفی برای او دارد. به هر حال این موضوع از لحاظ اصطلاکی و مادی به ورزشکار فشار وارد می‌کند و در آینده‌ای نزدیک بدتر هم می‌شود.  

کسب سهمیه المپیک سخت است 

رکورد دار دوی نیمه ماراتن درباره اینکه می‌تواند سهمیه المپیک را به دست آورد، اظهار کرد: ورودی المپیک را سخت کردند و حدود ۸ الی ۹ دقیقه پایین آوردند و مدال برنز المپیک دوره قبل را برای رکورد امسال در نظر گرفتند. اگر فدراسیون دو و میدانی یا حامی مالی پیدا شود که حدود ۵، ۶ ماه  اردویی در کنیا داشته باشم در آن صورت امکان کسب سهمیه المپیک وجود دارد، اما خیلی سخت است.  

قراردادهای دو و میدانی به اندازه یک هدیه است 

عضو تیم دو و میدانی سپاهان درباره قهرمانی این تیم اصفهانی در لیگ دو و میدانی گفت: در سال‌های گذشته رقابتی در لیگ دو و میدانی وجود نداشت، اما امسال رقابت بین ۳، ۴ تیم دو و میدانی تا آخرین روز بود و باعث جذابیت مسابقات شد. همچنین امیدوارم این موضوع استمرار داشته باشد.

او درباره وضعیت مبلغ قرارداد‌های دو و میدانی گفت: قرارداد‌های دو و میدانی همانند هدیه می‌ماند و باید رقم‌ها بالاتر برود. اگر قرارداد‌ها به همین منوال باشد دوباره در دو و میدانی نزول خواهیم داشت. قرارداد امسال  من با سال ۹۲ فرقی نکرده است و  در سال‌های قبل بیشتر هم می‌گرفتم.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.