سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش میزان ابتلاء و بستری بیماران کرونایی در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش میزان ابتلاء و بستری بیماران کرونایی خبر داد و گفت:شهروندان دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدر زاده  ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  با اشاره به اینکه در چند روز گذشته دوباره شاهد افزایش میزان ابتلاء  افراد به ویروس کرونا و بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان بوده‌ایم، گفت: در شبانه روز گذشته ۷۰ مورد جدید کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند.

او  با تأکید بر اینکه شهروندان مشکلات حاد تنفسی را جدی بگیرند، افزود: مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا در دستور کار باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با اشاره به همزمانی شیوع و ابتلاء به بیماری کرونا، بیماری‌های تنفسی و آنفلوآنزا ، گفت:  این بیماری علائم بسیار مشابه‌ای دارند که باید تلاش کنیم با توجه به شرایط موجود به هیچ گونه بیماری تنفسی مبتلا نشویم.

حیدرزاده در ادامه با بیان اینکه برای جلوگیری از این موضوع چند اصل باید رعایت شود، افزود: در فضا‌های بسته به صورت انفرادی و یا تنها با جمع خانواده حضور داشته باشیم.

او  با اشاره به اینکه باید از مهمانی و حضور در جمع‌های بزرگ جداً خودداری شود،گفت: در فضا‌های بسته همانند ادارات و مدارس و سازمان‌ها باید از ماسک استفاده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مدت زمان حضور در این فضا‌ها نیز باید کمتر از ۱۵ دقیقه باشد، افزود: در فضای باز نیز توصیه به استفاده از ماسک نمی‌شود، اما به محض بازگشت از این فضا‌ها باید دست‌ها به صورت دقیق شستشو شوند.

حیدر زاده گفت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی می‌توانیم از ابتلاء به سرماخوردگی به ویژه آنفلوانزا خودداری کنید.

او  با اشاره به موج سوم شیوع کووید ۱۹ در برخی از مناطق کشور، تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهم‌ترین اصلی است که باید از سوی شهروندان رعایت شود و مسافرت ها نیز برای مقابله با شیوع این ویروس بی مرز انجام نشود.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.